کرمان

اجرای ۱۷۱ برنامه طی هفته «مقاومت» در استان کرمان/درخواست تعطیلی کرمان در روز شهادت حاج‌قاسم

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، سردار حسین معروفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل بیت‌الزهرا (س) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در تشریح برنامه‌های دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم در استان کرمان اظهار کرد: رسانه‌ها مسؤولیت ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی را برعهده دارند.

وی با انتقاد نسبت به اینکه برنامه‌های تبلیغی و آیینی را برنامه فرهنگی می‌نامیم، بیان داشت: این‌طور نیست و باید رویکرد و نگرش تغییر کند و جریان‌سازی به نمادسازی، المان‌سازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و  شبکه‌سازی نیاز دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را باید تبدیل به یک جریان کنیم بنابراین باید حاج قاسم را دست‌یافتنی کنیم و قاسم سلیمانی تولید کنیم نه با نمره ۱۰۰ بلکه با نمره ۴۰ یا ۵۰ هم می‌توانیم.

معرفی ابراز داشت: سردار سلیمانی را با شخصیت زیبای او معرفی کنیم و هرچند خاطره‌ها، چاشنی کار است، اما اندیشه زیبای شهید را به جامعه معرفی کنیم زیرا اندیشه زیبا، عمل زیبا را به‌دنبال داشته است و شهید سلیمانی را با فضایل او معرفی کنیم و نه با فرماندهی نظامی و سرلشکری او و فضائل شهید او را عارف کرد و معادلات دنیا را برهم زد.

وی مبنای زندگی سردار سلیمانی را آبروداری خواند و تصریح کرد: سردار سلیمانی هیچ‌گاه به‌دنبال مچ‌گیری نبود بلکه همیشه دست‌گیری می‌کرد و زمانی که در مکتب سلیمانی قرار بگیریم می‌توانیم به سعادت برسیم.

معروفی از سردار سلیمانی به عنوان نمونه شاخص عملگرایی در تراز جمهوری اسلامی نام برد و از فرماندهی او بر قلوب سخن به‌میان آورد و اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هم مانند جبهه مقاومت هیچ‌گاه نمی‌شد حاج قاسم را از رزمندگان جدا کرد.

رئیس ستاد دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی استان کرمان ادامه داد: مکتب حاج قاسم مکتب پاکیزگی، اخلاص، بصیرت، زمان‌شناسی، صداقت، آبروداری، خستگی‌ناپذیری، بی‌توجهی به خود؛ جذب بالا برای قدرت نرم، خود را ندیدن، مراقبت زبان، قلم و تحلیل کردن، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ولایت و مردم است.

معروفی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد و یادآور شد: ستاد دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح ملی تشکیل شد و در استان کرمان هم ستاد راهبردی را با ۱۶ کارگروه و ستاد مردمی راه‌اندازی کردیم.

وی از مرد میدان به‌عنوان شعار محوری در برنامه‌های بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی نام برد و با تاکید بر اینکه رویکرد برنامه‌ها مردمی است، افزود: هفته مقاومت از ۱۰ دی‌ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۶ دی‌ماه جاری ادامه داد.

رئیس ستاد دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی استان کرمان یادآور شد: برنامه‌ها در شهر کرمان و در محل مزار شهید سلیمانی، مصلای امام علی، بیت‌الزهرا و مساجد برگزار می‌شود و تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر اسکان روزانه برای زائران را آماده کرده‌ایم که حدود ۹۰ درصد آن به‌صورت مردمی است.

معروفی ابراز داشت: امکان دارد به علت کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شود که ما تابع این محدودیت‌ها و نظر ستاد ملی کرونا هستیم و ما برنامه‌ها را حذف نمی‌کنیم بلکه جمعیت را مدیریت می‌کنیم و کارگروه سلامت ستاد مسائل را دنبال می‌کنند و نمی‌گذاریم مردم دچار آسیب شوند.

وی بیان داشت: ۱۷۱ برنامه طی هفته مقاومت در استان کرمان اجرا می‌شود و ۱۰ برنامه به شکل ملی است و با برنامه ۵ دی سالروز زلزله بم با محوریت نقش حاج قاسم در زمان این زلزله، آیین ۹ دی، یادواره شهید پورجعفری به پیشواز هفته مقاومت می‌رویم.

معروفی ادامه داد: آیین‌های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با دعای ندبه سراسری در گلزار شهدا آغاز می‌شود و با دعای ندبه به پایان می‌رسد و ویژه‌برنامه ساعت شهادت با ایجاد فضای معنوی از مزار سردار سلیمانی با ارتباط با حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه، احمد بن موسی و شاه عبدالعظیم برگزار می‌شود.

وی از یادواره شهدای تشییع، ویژه‌برنامه‌های هیئت‌های مذهبی، پویش ختم قرآن، برنامه‌های روزانه در بیت‌الزهرا (س)، رزمایش کمک مومنانه، یادمان ولایت جیرفت، ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره شهید محله، گردهمایی بزرگ عشایر، یادواره شهدای مدافع حرم و اجتماع فاطمیون در رفسنجان، برنامه‌های ملی در شهربابک، سیرجان، بم، زرند، جیرفت، و برنامه استانی در سایر شهرستان‌ها  به عنوان دیگر برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نام برد.

معروفی همچنین از دیگر برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به پروژه‌های آبرسانی، آزادی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد، اعزام تیم‌های پزشکی شهید رهنمون، اجتماع سلیمانی‌ها هر روز و شب، حسینیه سیار، ختم قرآن، تجلیل از مدافعان سلامت با حضور وزیر بهداشت اشاره کرد.

وی گفت: همایش بین‌المللی مقاومت، گردهمایی‌های فرزندان شهدا، نخبگان، اساتید، دانشجویان، دانش‌آموزان، بانوان، یاران حاج قاسم، اجلاسیه مصلا به عنوان دیگر برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از رونمایی از تالار شهید سلیمانی سخن به میان آورد و تصریح کرد: هنوز موفق نشده‌ایم، موزه شهید سلیمانی را در کرمان دنبال کنیم، بنابراین یک سوم از موزه دفاع مقدس کرمان را به تالارهایی ازجمله تالار پیروزی، تالار شهیدان و تالار حاج قاسم تبدیل کرده‌ایم.

معروفی از همایش گردشگری مقاومت با حضور وزیر گردشگری، تولیدات رسانه‌ای و پویش رسانه‌ای به عنوان دیگر برنامه‌ها نام برد و ابراز داشت: افتتاح پروژه‌های روستایی با عنوان شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌هاست.

وی یادآور شد: کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام معرفی شود و این حق شهید سلیمانی و استان کرمان است که مبدا و محور جبهه مقاومت است و شهر کرمان در ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تعطیل رسمی شود تا مردم بتوانند در آیین‌های بزرگداشت حضور پیدا کنند.

معروفی اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزِشی، آغاز مسابقه دومیدانی از محل شهادت شهدای مقاومت به سمت مزار شهید ابومهدی مهندس و سپس مزار سردار سلیمانی، رونمایی از گذر شهید سلیمانی، المان شهدای تشییع، فضاسازی شهر کرمان، نصب تابلوی شهدا، برگزاری رویداد فرهنگی و احداث جایگاه ثابت در گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی بیان کرد: ۷ استان برای راه‌اندازی موکب به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اعلام آمادگی کرده‌اند و گذر شهید سلیمانی به صورت پیاده‌راه از گنبد جبلیه تا مزار شهید سلیمانی، اصلاح راه‌پله‌های گلزار و بیمه محل برگزاری مراسم از جمله گلزار شهدا و بیت‌الزهرا (س) نیز انجام شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا