مازندران

از لغزندگی گردنه‌های محور شمال تا پیش‌بینی آسمانی صاف

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، در حالی آخرین ماه از پاییز ۱۴۰۰ در مازندران سپری می‌شود که روزهای پایانی هفته گذشته هوا حالت زمستانی به خود گرفت؛ به‌طوری‌که گویی تن‌پوش زمستانی بر طبیعت مازندران در پاییز کشید.

سرمای زودهنگام هوا موجب شد طرح‌های زمستانه جاده‌های مازندران که معمولا از ۲۰ آذر ماه آغاز می‌شد، از اول آذر ماه اجرا شود.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره میزان بارش‌ها و همچنین پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده اظهار کرد: بارش برف و باران با وزش باد و کاهش دما همراه بود، به‌طوری‌که بیشترین وزش باد از رامسر با ۷۲، آلاشت ۶۸، رینه ۶۱ و تنکابن ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

وی گفت: همچنین بیشترین بارش باران از بورخانی سوادکوه ۱۰۶، بورخیل سوادکوه ۶۱و گلوگاه بابل ۶۰و اطاق‌سرای بابل ۵۷، جوربند نور ۵۵، تلوک قائمشهر ۵۴، پاشاکلای دشت‌سر آمل و ورکی ساری،‌ ساری و سفیدآب و رامسر با  ۵۱ میلی‌متر و بیشترین ارتفاع برف از دناعلیای چالوس با ارتفاع ۵۰، بطاهرکلای بلده و سیاه‌بیشه ۳۵ سانتی‌متر به ثبت رسید.

معاون هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش دمای ۱۰ درجه‌ای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و ۱۵ درجه‌ای در ارتفاعات استان اشاره کرد و یادآور شد: روزهای ابتدایی هفته  آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دمای هوا روزانه پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: روز دوشنبه هفته آینده با عبور موج ناپایدار شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران هستیم و روزهای سه‌شنبه تا پنج شنبه نیز شاهد جو نسبتا پایداری در استان خواهیم بود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران از امروز با کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز درباره وضعیت جاده‌های مازندران اظهار کرد: باتوجه به برودت هوا شاهد یخبندان در گردنه‌های شمال بودیم که بحث نمک‌پاشی محورها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره ترافیکی سنگین شب گذشته در خروجی کندوان، بیان کرد: تاکید پلیس بر رعایت سرعت مطمئنه و توجه به توصیه‌های پلیس است.

رئیس پلیس راه مازندران با تاکید بر اینکه بارش برف محورهای شمال را لغزنده کرد، گفت: تاکید ما به رانندگان پرهیز از توقف‌های غیرضروری و لحظه‌ای در محورهای شمال است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا