کردستان

استقلال معلولین در گرو ایجاد زیرساخت‌ها و مناسب‌سازی محیط است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، شیوا قاسمی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی معلولین و مراسم اهدای ۱۰۰ دستگاه ویلچر برقی به توانخواهان زیرپوشش بهزیستی کردستان در سالن ازادی سنندج اظهار کرد: توفیق کمک به نیازمندان نصیب هر کس نمی‌شود لذا کسانی که در مسیر خدمت به مردم و جامعه معلولین تلاش می‌کنند باید به خود ببالند.

وی اذعان کرد:  امروز به مناسبت روز جهانی معلولین در اینجا جمع شدیم تا از کسانی تقدیر کنیم که با وجود معلولیت، در عرصه‌های مختلف پیشتاز هستند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آگاهی جامعه ما باید نسبت به توانایی‌هایی جامعه معلولین افزایش یابد و نگاه به آنان تغییر پیدا کند.

وی افزود: نباید محدودیت‌های حسی و حرکتی مانع بهره‌مندی این عزیزان از حقوق قانونی که بهره‌مندی عادلانه از همه امکانات است، شود.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی به معنای واقعی باید انجام شود و امکان دسترسی جامعه معلولین به امکانات مختلف، آموزشی تفریحی فرهنگی و غیره فراهم شود.

وی عنوان کرد: مناسب‌سازی برای استفاده از همه امکانات حق طبیعی جامعه معلولین است همه باید در راستای تحقق این حق در حد توان تلاش کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استعداد جامعه معلولین باید با تلاش خانواده و جامعه شناسایی و با تلاش در مسیر شکوفایی آنها زمینه توانمندسازی این عزیزان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به جامعه معلولین باید تغییر پیدا کند، گفت: استقلال جامعه معلولین در گرو ایجاد زیرساخت‌ها و مناسب‌سازی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا