علمی و فناوری

سود عظیمی که از نفرت‌پراکنی به خزانه توییتر سرازیر می‌شود!

سود عظیمی که از نفرت‌پراکنی به خزانه توییتر سرازیر می‌شود!

توییتر از طریق شماری از بدنام‌ترین کاربرانش میلیون‌ها دلار درآمد به جیب می‌زند. تحقیقات جدیدی از سوی مرکز مقابله‌با نفرت دیجیتال (CCDH) تخمین می‌زند توییتر از طریق تنها ۱۰ حساب کاربری که پیش‌تر در این پلتفرم مسدود شده بودند، «سالانه تا ۱۹ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی» خواهد داشت.

بر اساس گزارش انگجت، مؤسسه‌ی CCDH به میزان بازدید توییت‌های ۱۰ حساب کاربری که پیش‌تر به‌خاطر انتشار محتوای نفرت‌پراکن و تئوری‌های خطرناک مسدود شده بودند، نگاه انداخته است. به دنبال تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این حساب‌ها از حالت تعلیق خارج شدند.

CCDH برای بررسی میزان بازدید ۱۰ حساب موردبحث، تقریبا ۱۰٬۰۰۰ توییت را در بازه‌ی زمانی ۴۷ روزه تجزیه‌وتحلیل کرد. بر اساس این این بررسی‌ها، توییت‌های این ۱۰ حساب کاربری در روزهای عادی مجموعا ۵۴ میلیون بار دیده می‌شوند: «با اعمال این میانگین بازدید در ۳۶۵ روز، انتظار می‌رود که بازدید این حساب‌ها به ۲۰ میلیارد بار برسد.»

CCDH می‌گوید برای تخمین درآمد تبلیغاتی این حساب‌ها برای توییتر، سه حساب جدید ساخته و با آن‌ها صرفا ۱۰ حساب یادشده را فالو کرده است. CCDH متوجه شد که پس از هر ۶ یا ۷ توییت، یک تبلیغ نمایش داده می‌شود. CCDH سپس با استفاده از داده‌های شرکت تحقیقاتی Brandwatch متوجه شد که مجموع درآمد توییتر از این حساب‌ها ۱۹ میلیون دلار است. Brandwatch می‌گوید به‌طور میانگین هر ۱٬۰۰۰ بازدید از تبلیغات، ۶٫۴۶ دلار درآمد برای توییتر دارد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا