اخبار ورزشی

باقری: هنوز گزینه‌ای برای سرمربیگری تیم ملی بانوان مشخص نشده است/ عملکرد دختران در کاراته وان پاریس خیلی خوب بود

باقری: هنوز گزینه‌ای برای سرمربیگری تیم ملی بانوان مشخص نشده است/ عملکرد دختران در کاراته وان پاریس خیلی خوب بود

– اخبار ورزشی –

افسانه باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، در خصوص عملکرد دختران کاراته در مسابقات لیگ جهانی پاریس اظهار داشت: عملکرد دختران در پاریس خیلی خوب بود. آتوسا گلشادنژاد عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق به کسب مدال طلا شد. او در دیدار نهایی مقابل آنیتا سروجینا از اوکراین به نتیجه یک-یک رسید و با رای داوران برنده اعلام شد. مبینا حیدری هم مدال نقره کسب کرد و این در حالی بود که در دیدار نهایی با کاراته‌کا فرانسوی و میزبان مسابقه داد و جو سالن و حضور تماشاگران در شرایط مسابقه تاثیرگذار بود. 

وی تصریح کرد: لیلا برجعلی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و به دیدار رده‌بندی رسید، اما در این مسابقه متاسفانه مغلوب  شد و به مدال برنز نرسید. مهسا افسانه نیز در کاتا عملکرد خوبی داشت و مسابقه به مسابقه شرایطش در حال بهتر شدن است، اما او نیز در دیدار رده‌بندی مغلوب شد. دختران ما به لطف خدا پیشرفت خیلی خوبی از لحاظ شرایط فنی دارند. در بخش پایه نیز دختران ما واقعاً خوب هستند و فکر می‌کنم در سال‌های آتی تیم قوی و خوبی داشته باشیم. 

کاراته وان پاریس| سه مدال طلا، نقره و برنز؛ حاصل تلاش نمایندگان ایران

 

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در خصوص فرآیند انتخاب کادر فنی تیم ملی بانوان و گزینه‌های هدایت تیم ملی عنوان کرد: فدراسیون یک نفر را به عنوان مدیر سازمان تیم‌های ملی انتخاب کرده است و نیکوخصلت سیاست و برنامه‌ریزی تمامی رده‌های سنی را انجام خواهد داد. ایشان  با مربیان آقایان و بانوان و کسانی که تجربه حضور در تیم‌های ملی و ساختن بازیکنان شاخص داشتند را چندین جلسه برگزار کردند. در این جلسات در خصوص نقاط ضعف و قوت، مشکلات و فرآیند انتخابی‌ روشن و شفاف صحبت شد.

باقری خاطرنشان کرد: مربیان نقطه نظرات خود را اعلام کردند و ممکن است جلسات دیگری نیز برگزار شود. نظر نیکوخصلت روی فرآیند انتخاب مربیان خاص است و هنوز دستور العملی داده نشده است، اما مطرح شد در کنار انتخابی سرمربی و مربی، نفراتی که در تیم ملی شاگرد دارند در زمان تعطیلی تمرینات با شاگردانشان کار کنند. اردوها چون خیلی زیاد و پشت سر هم بود، حالت فرسایشی پیدا کرده بود و نیکوخصلت پیشنهاد داد زمان اردوها کوتاه‌تر باشد. البته همه این موارد پیشنهاد است و هنوز دستورالعمل نشده است.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود گزینه نهایی هدایت تیم ملی بانوان مشخص شده است، گفت: به هیچ وجه چنین مسئله‌ای نیست و هنوز هیچ گزینه‌ای نهایی نشده است. رزومه فنی تمام مربیان بازیکن ساز حتی کسانی که با تیم‌های ملی در گذشته همکاری نداشتند را گرفتیم. قرار است در جمیع جهات روی آنها بررسی شود و ممکن است گزینه‌هایی که تا به حال سابقه حضور در تیم ملی را نداشتند نیز انتخاب شوند. در هر حال مربیانی که بازیکن در تیم ملی داشته باشند در زمان تعطیلی تمرینات با بچه‌های خود کار می‌کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه مربیان اعزامی به کاراته وان پاریس برای همراهی شاگردان خود اعزام شده بودند، در خصوص برگزاری قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کاتا تاکید کرد: بعد از قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در تمامی رده‌ها بچه‌هایی به اردو آمدند تا برای انتخابی درون اردویی آمادگی داشته باشند. در این اردو به بچه‌ها آموزش‌هایی داده شد و کاتاهای آنها نیز چک شد و اردوی خوبی بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا