اخبار ورزشی

دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی با آیات عظام قم

دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی با آیات عظام قم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در سفر به استان قم پس از زیارت مضجع مطهر و منور حضرت فاطمه معصومه (س) با حضرت آیت الله سعیدی، تولیت محترم حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم، حضرت آیت الله حسینی بوشهری، رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم دیدار و از  آیت الله نمازی نیز عیادت کرد.

وی همچنین با حضور در گلزار شهدای قم، با قرائت فاتحه‌ بر سر مزار شهدا استان و شهید زین‌الدین بر مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

ابراهیم سانی‌خانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، حاج‌آقا نیکبخت، مسئول امور ایثارگران مرکز خدمات حوزه علمیه، کبری غیاثی، نایب رئیس،حسین مهرساز، رئیس اسبق و متقیان نژاد، رئیس هیات تیراندازی استان قم، حجت‌الاسلام سیفی، مسئول کمیته فرهنگی، محیا شهسواری، مسئول کمیته روابط عمومی، علی اصغر کلهر، دبیر هیات و سهیل ملاحسینی، روابط عمومی هیات تیراندازی استان قم، رئیس فدراسیون تیراندازی را همراهی کردند.

 آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: واژه عبرت که در قرآن و روایات مطرح شده است به معنی درس گرفتن از آنچه اتفاق می افتد و عبور کردن از آن است.

وی افزود: برای مثال اگر خداوند به زنان پیامبر(ص) می فرماید شما مانند سایر زن ها نیستید و باید حجاب و عفت را فراتر از بقیه زن ها رعایت کنید عبرت گرفتن از این آیه به این صورت است که هرکسی منسوب به پیامبر و اسلام است باید بهتر از سایرین عمل کند و الگو و نمونه باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این روایت امام صادق علیه السلام که فرمودند زینت ما اهل بیت باشید، خاطرنشان کرد: ما که در میان این همه مسلمان مفتخر به تشیع و پیروی از اهل بیت(ع) هستیم باید رفتارمان نشان دهنده رفتار و منش اهل بیت(ع) باشد؛ ورزشکاران جمهوری اسلامی به خاطر انتسابی که با اسلام و نظامی اسلامی دارند باید رفتارشان با سایر ورزشکاران متفاوت باشد و زینت نظام باشند.

وی با بیان اینکه در میان رشته های ورزشی باید به فلسفه هر رشته و خروجی آن توجه شود، افزود: تیر اندازی از ورزش هایی است که کاربرد دارد و خروجی آن به درد امت اسلام می خورد ولی برخی از ورزش ها نه تنها خروجی مثبتی ندارند بلکه برای امت اسلامی مضر هم هست.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه ورزش باید در مرحله اول حلال و در مرحله بعد کاربردی و به درد بخور باشد، گفت: برخی از ورزشها خودشان مشکلی ندارند ولی حاشیه هایی دارند که مشکل ساز است بنابراین باید آثار وتبعات ورزش هم سنجیده شود و هر ورزشی در جامعه تقویت و تبلیغ نشود.

وی با بیان اینکه ورزش در نظام اسلامی باید رنگ و بوی اسلام را داشته باشد گفت: گفتن نام ائمه(ع) و سجده کردن بعد از موفقیت های ورزشی از مواردی است که به ورزش رنگ و بوی اسلام می دهد و ما ورزشکاری می خواهیم که در ورزش خود پیام اسلام را برساند و نشان دهد که اسلام برتر است و هیچ چیزی از اسلام برتر نیست.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ورزش را به یک جبهه جنگ توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی فقط یک اسم نیست بلکه یک محتوا، فرهنگ و مکتب است و همانطور که با رعایت اصول اخلاقی و انسانی در جنگ نشان دادیم که جنگ اسلامی برتر از هر جنگی است در ورزش هم باید با رعایت همان اصول نشان دهیم که ورزش اسلامی برتر از ورزش در سایر مکاتب و فرهنگ ها است.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در دیدار با مراجع عظام قم اظهار داشت: در سال ۷۰ هیات تیراندازی استان اصفهان را تاسیس کردم و در سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی انتخاب شدم.

وی در ادامه افزود: در این مدت تیراندازان به ۱۱ کشور و رویداد بین‌المللی اعزام و ۱۵ مدال رنگارنگ کسب کردند. رشته تیراندازی مانند برخی رشته‌ها نیست که هر ۴ سال یکبار، یک مسابقه در جهان داشته باشد و یک مدال توزیع شود. در رشته تیراندازی فقط در رویداد المپیک ۴۵ مدال توزیع می‌شود. در حال حاضر نیز کاروان ۳۱ نفره تیراندازی ایران خود را آماده کرده است که روز شنبه، عازم مسابقات قهرمانی جهان در باکو شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: رشته تیراندازی بسیار نشاط آور است و قابلیت فراگیری زیادی را در کشور دارد. خوشبختانه جو‌معنوی خوبی نیز بر فضای تیراندازی کشور حاکم است.در تمام حوزه‌های علمیه می توان رشته تیراندازی را توسعه داد. اگر روی رشته تیراندازی که مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) و امر مستحبی از سوی امام راحل (ره) بیان شده است، سرمایه‌گذاری شود، بسیار مفید خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: ما با ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و در تلاشیم تا روستای کشور را در رشته تیراندازی تجهیز کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که جوانان جذب این رشته شوند و از اعتیاد دور بمانند‌.‌من به صورت اعتقادی در جایگاه رییس فدراسیون قرار گرفتم و تلاش می‌کنم تا خروجی کار مورد قبول خداوند قرار گیرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا