خوزستان

با سد معبر ساختمانی در آبادان برخورد قانونی می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از آبادان حسین حمیدپور شهردار آبادان  امروز در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در هفت روز گذشته ۲۵۰ سرویس نخاله از سطح مناطق سه گانه شهری جمع آوری شد و این طرح به مدت ۴۵ روز تا پاکسازی کامل نخاله‌ های ساختمانی از سطح آبادان ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازها و برای رفاه حال شهروندان، شهرداری آبادان در برخورد با متخلفان سد معبر ساختمانی ضمن جمع آوری مصالح ساختمانی از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می کند.

حمیدپور عنوان کرد: سد کردن معابر عمومی به صورت اشغال پیاده ‌روها و استفاده غیرمجاز از آنها به هر شکل و یا تحت هر عنوانی ممنوع است و شهرداری در جلوگیری از بروز این موضوع، رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن با استفاده از ظرفیت ماموران خود به طور جدی ورود می کند.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه ۶ گروه در مناطق سه گانه شهری آبادان مشغول به کار هستند، خواستار همکاری شهروندان در مانور نخاله برداری از سطح مناطق سه گانه شهری شد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده افراد متخلف که اقدام به تخلیه نخاله در سطح شهر آبادان می کنند پلاک خودرو را به سامانه ‌۱۳۷ شهرداری اعلام کنند.

نصب ۴۵۰ باکس زباله در مناطق مختلف آبادان 

 شهردار آبادان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد باکس های زباله در سطح شهر دچار فرسودگی شده اند که در آلودگی محیط شهری تاثیر داشته و باعث زشت شدن منظر شهری شده اند؛ با خرید و نصب باکس های جدید زباله، گامی به سوی ساماندهی و نوسازی سیستم مدیریت پسماند شهری برداشته شد.

حمیدپور گفت:  فرهنگ ‌سازی برای انتقال زباله در ساعت معین تا کنون به درستی در آبادان صورت نگرفته و باید این شهر به سمتی برود که نیاز به نصب و جانمایی سطل زباله نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هزینه نصب و نگهداری هر یک از مخازن زباله بسیار بالاست،‌ گفت: اگر به فرهنگ سازی  در این بخش توجهی نشود و همچنان مردم در ساعت های مختلف زباله را به بیرون از منزل انتقال دهند مخازن زباله با تعداد بالا نیز جوابگوی این شهر نخواهد بود.

شهردار آبادان از تهیه ۴۵۰ مخزن زباله طی ۲ مرحله خبر داد و گفـت: ۱۴۰ مخزن در منطقه یک شهری، ۱۲۰ مخزن در ناحیه ویژه آبادان، ۹۰ مخزن در منطقه ۲ و ۹۰ مخزن نیز در منطقه سه شهری آبادان نصب شد.

پلیس ساختمان راه اندازی می شود

 جاسم سامری عضو شورای شهر آبادان نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح شهر توسط شهرداری، گفت: به منظور برخورد قانونی با متخلفان ساخت‌وساز در آبادان، پلیس ساختمان راه اندازی می‌شود.

عضو شورای شهر آبادان هدف از فعال سازی پلیس ساختمان را برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و بررسی و نظارت بر ستاد نخاله برداری شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: نظارت دقیق بر ساخت‌ و سازها مانع از بروز تخلفات ساختمانی می شود ضمن اینکه در بحث جابه جایی مصالح و ساخت‌ و سازها کنترل های دقیق تر و اثرگذارتری انجام می شود.

این عضو شورای شهر، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوب شهرداری در بحث افزایش نظارت ها به ویژه در امر ساخت و سازها ضمن جلوگیری از بروز تخلفات، کاهش تعداد ساخت‌وسازهای غیرمجاز را نیز سبب شده است.

سامری گفت: براساس آیین‌ نامه حفاظت کارگاه‌ های ساختمانی، قرار دادن و انبار کردن وسایل کار، تخلیه مصالح و نخاله‌ های ساختمانی در معابر عمومی غیرقانونی است.

انتهای پیام /۷۲۰۵۸

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا