سیاسی

پهپاد کوچک جنگنده چند میلیون دلاری را نابود کرد/ عکس

پهپاد کوچک جنگنده چند میلیون دلاری را نابود کرد/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، پهپاد انتحاری لنست محصول گروه صنایع هوایی زالا است که در حمله روسیه به اوکراین به شکل گسترده‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پهپاد در کنار پهپاد شاهد که در روسیه نام گل شمعدانی گرفته است، از تاثیرگذارترین تجهیزات نظامی روسیه به شمار می‌رود.

با هدف قرار گرفتن جنگنده میگ ۲۹ توسط پهپاد لنست حالا جلوه‌ای دیگر از توانایی‌ پهپادهای انتحاری به نمایش گذاشته شده است.

پهپاد کوچک روسی که جنگنده چند میلیون دلاری اوکراین نابود کرد/ عکس
لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده میگ ۲۹ اوکراینی از نگاه لنست

نمونه‌های اولیه لنست با بردی حدود ۴۰ کیلومتر وارد میدان نبرد شدند اما از چندی پیش زمزمه‌های ورود نمونه‌های جدید با بردی فراتر از ۷۰ کیلومتر به میان آمد. با انتشار فیلم هدف قرار گرفتن جنگنده میگ ۲۹ اوکراینی در پایگاه هوایی که فاصله‌ زیادی از خط مقدم نبرد دارد، به نظر می‌رسد پهپادهای جدید لنست با برد افزایش یافته به میدان نبرد آمده‌اند.

پهپاد کوچک روسی که جنگنده چند میلیون دلاری اوکراین نابود کرد/ عکس
پهپاد انتحاری لنست

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی تازه درباره نسل جدید پهپادهای لنست مدعی شده که رهگیری این پهپادهای عملا برای پدافند غیرممکن شده است.

میگ ۲۹ِ، جنگنده‌ای که به دو طرف خدمت می‌کند

میگ ۲۹ جنگنده چند منظوره دوران شوروی است که حالا هم در نیروی هوایی روسیه هم در آسمان اوکراین به خدمت مشغول است. این جنگنده برای مقابله جنگنده‌های نسل چهارم آمریکا چون اف ۱۵ و اف ۱۶ طراحی شد و ناتو نام فالکروم را برایش انتخاب کرد.

فالکروم با دو موتور توربوفن با نیروی رانش ۲۲ هزار پوندی می‌تواند به سرعت ۲.۳ ماخ برسد و از این نظر بهتر از اف ۱۶ است. اما وقتی صحبت از مانورپذیری به میان بیاید برگ برنده در اختیار میگ ۲۹ است که در بسیاری مانورها بهتر از اف ۱۶ ظاهر می‌شود.

آمریکا که سال‌ها به دقت توسعه میگ ۲۹ را از دور نظاره‌گر بود، اولین بار با فروریختن دیوار برلین فرصت روبه‌رو شدن نزدیک با این هواپیماها که حالا در اختیار ارتش آلمان بودند، را پیدا کرد. آنجا بود که مشخص شد میگ ۲۹ در نبردهای نزدیک جنگنده‌ای بسیار زهردار و خطرناک است.

آمریکا این جنگنده مشهور روسیه را خرید! / عکس

گسترده تسلیحات مورد استفاده فالکروم هم از نقاط قوت دیگر آن بود و موشک آر ۷۳ با هدایت مادون قرمز مهم‌ترین آن‌ها بود. این موشک با دوربینی که روی کلاه خلبان نصب می‌شد، هدف‌گیری و شلیک را ممکن می‌کرد و خلبان برای این کار فقط باید به یک هدف در جلوی خود نگاه می‌کرد.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا