سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

کیوو: بازیکنانم انتظارات مرا برآورده کردند/ پنالتی‌ها به شانس بستگی دارند

کیوو: بازیکنانم انتظارات مرا برآورده کردند/ پنالتی‌ها به شانس بستگی دارند

21 ساعت پیش
پایان جنجال میامی/ جاشوا با ناک‌اوت پل را در هم کوبید + فیلم

پایان جنجال میامی/ جاشوا با ناک‌اوت پل را در هم کوبید + فیلم

21 ساعت پیش
بیانیه جدید باشگاه تراکتور علیه پرسپولیس و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال

بیانیه جدید باشگاه تراکتور علیه پرسپولیس و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال

21 ساعت پیش
والیبال باشگاه‌های جهان| ۴ تیم به نیمه‌نهایی رسیدند

والیبال باشگاه‌های جهان| ۴ تیم به نیمه‌نهایی رسیدند

21 ساعت پیش
جزئیاتی از انتقال قریب‌الوقوع فولکروگ به میلان

جزئیاتی از انتقال قریب‌الوقوع فولکروگ به میلان

21 ساعت پیش
لیگ NBA| ترمز تاندر در مینیاپولیس کشیده شد

لیگ NBA| ترمز تاندر در مینیاپولیس کشیده شد

21 ساعت پیش
رضاییان: رفتار مربی چادرملو تخلف آشکار و مصداق بارز بی‌اخلاقی است

رضاییان: رفتار مربی چادرملو تخلف آشکار و مصداق بارز بی‌اخلاقی است

21 ساعت پیش
خلیل‌زاده: چرا وقتی به من و بیرانوند ناسزا گفتند کسی ناراحت نشد؟/ بی‌احترامی نکردم و جواب کُری‌ها را دادم

خلیل‌زاده: چرا وقتی به من و بیرانوند ناسزا گفتند کسی ناراحت نشد؟/ بی‌احترامی نکردم و جواب کُری‌ها را دادم

21 ساعت پیش
ایتالیانو؛ سوهان روح مدعیان کالچو در پنجمین فینال طی ۴ سال!

ایتالیانو؛ سوهان روح مدعیان کالچو در پنجمین فینال طی ۴ سال!

21 ساعت پیش
میزبان‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۶ اعلام شدند

میزبان‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۶ اعلام شدند

21 ساعت پیش

Home » تبلیغات آزاردهنده، وقت‌نشناسی و آگهی بازرگانیِ تلویزیون برای رادیو!

تبلیغات آزاردهنده، وقت‌نشناسی و آگهی بازرگانیِ تلویزیون برای رادیو!

زمان انتشار: 11 بهمن 1402 ساعت 16:50

دسته بندی: فرهنگ و هنر

شناسه خبر: 501005

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تبلیغات آزاردهنده، وقت‌نشناسی و آگهی بازرگانیِ تلویزیون برای رادیو!

تبلیغات آزاردهنده، وقت‌نشناسی و آگهی بازرگانیِ تلویزیون برای رادیو!

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ چندی پیش اولین جشنواره آگهی‌های بازرگانی در صداوسیما برگزار شد. بسیاری از مدیران به خصوص رئیس صداوسیما به نظام‌مندی و توجه به سبک زندگی و خیلی از موارد دیگر در این حوزه تأکید کرد. در میانِ این هیاهو اما یک نکته شاید مغفول ماند و آن وقت‌نشناسی‌های تبلیغاتی در رادیو و البته بی‌توجهی به ساختِ آگهی رادیویی بود که البته از علی بخشی‌زاده معاون صدا درباره آن سؤال کردیم.

بخشی‌زاده در این رابطه به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: می‌دانید که آگهی‌بازرگانی که درست و اصولی ساخته شود حتماً اتفاقاتی را ایجاد می‌کند که حتی یک سریال و برنامه نمی‌توانند آن پیام و اتفاقات را به منصه ظهور برسانند. همان‌طور که شهید آوینی در کتاب آیینه جادو دارند تصویر همه‌ مولفه‌های پیام را منتقل می‌کند. می‌بینیم وقتی یک آگهی‌بازرگانی با تعداد بالایی از فرزندان کالا یا بنگاه اقتصادی را معرفی می‌کند در عینِ تبلیغ آن بنگاه و محصول حتماً به تحکیم خانواده هم فکر کرده است. در عین‌حال تجمل و اغواگری هم می‌تواند پیام‌هایی باشد که در صورتِ ساخت چنین آگهی‌ها و تبلیغاتی ایجاد شود. 

وی افزود: ما در رادیو دغدغه داریم که هنوز بین آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی و رادیویی تفاوتی به وجود نیامده است و الان متأسفانه همین طور است که هرچه در تلویزیون پخش می‌شود صدایِ آن به رادیو می‌رسد. چقدر خوب است که آنونس ویژه‌ای در رادیو ساخته شود. 

بخشی‌زاده تأکید کرد: شاید یکی از دلایلی که بایستی میانِ پخش آگهی تلویزیونی و آگهی رادیویی تفاوت ایجاد شود به این خاطر باشد که رادیو کششِ پخش آگهی‌ها را همچون تلویزیون ندارد. عنصر در تلویزیون بحث بصری و تصویر است و خیلی از خلأهای تبلیغی را می‌‌پوشاند اما در رادیو همواره عنصر خیال را داریم که محتوامحور است، از این جهت همان تبلیغاتی که روی آنتنِ شبکه‌های تلویزیونی می‌رود و بحث تبلیغی را از دریچه تصویر به مخاطب القا می‌کند، نباید در رادیو پخش شود، اشکال ما این است همان آگهی پخش‌شده از طریق تلویزیون، بعضاً در رادیو تکرار می‌شود.

سریال‌های تلویزیون در انحصار بازیگران تکراری/ کوچ چهره‌ها به آگهی بازرگانی و رادیو

اما در کنارِ این مشکل و ایراد که معاون صدا به خوبی به آن اشاره کرد پخش وقت و بی‌وقت یا همان وقت‌نشناسی تبلیغات در رادیو کماکان وجود دارد و با انتقاداتی همراه است. شاید یکی از انتقادهای جدّی به آگهی‌های بازرگانی رادیو در برنامه‌های پرشنونده‌ای باشد که شنونده در حال پیگیری برنامه یا برنامه‌هایی پرشنونده است با نوعی از تبلیغات و آگهی بازرگانی مواجه می‌شود که نمی‌تواند آن را درک کند، چون نمی‌تواند در فضای رادیو این نوع تبلیغ و فضای اسپانسری (مشارکتی) را بپذیرد، این نکته اشکال بسیار جدّی است که نوعِ جنس و فرم و محتوای تبلیغ را باید براساس فضای رادیو و تلویزیون درست انتخاب کنند.

کنار این اظهارنظرها و نکاتی که وجود دارد اما مدیران در رادیو و تلویزیون باید به‌سمت آگهی‌هایی بروند که هم تبلیغ را به‌درستی انجام دهد و هم تبدیل به بدسلیقگی نشود، این عبارت وقت‌نشناسی یا به‌قولی تبلیغات آزاردهنده، گاهی باعث می‌شود مخاطب محتوا و آن جذابیت برنامه‌ای را که پیگیری می‌کرد در پی این تعدد آگهی‌ها و طولانی‌شدن‌شان، اصطلاحاً «گم» کند.

بارها اتفاق افتاده است در تلویزیون و پخش سریال‌ها و برنامه‌های پربیننده این اتفاق بیفتد و حالا این اشکال به رادیو هم سرایت کرده است. باید دید در سال ۱۴۰۳ روند و رویکردهای تبلیغاتی تلویزیون به چه سمت و سویی خواهد رفت، آیا همان وقت‌نشناسی‌ها و رفتار خسته‌کننده و در بسیاری اوقات رفتار غیرحرفه‌ای اتفاق خواهد افتاد؟

/

 

حتما بخوانید : هماوردی پیش کسوتان با جوانان در فجر۴۲ / نصیریان، پورصمیمی، ثریا قاسمی با جوانان رقابت می کنند
برچسب ها
اجتماعی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • چرا این ۲۰ سریال را نباید از دست بدهید؟ نگاه منتقدان به آثار فراموش‌نشدنی سال/مجموعه‌هایی که تلویزیون ۲۰۲۵ را متحول کردند: جنایت، عشق و فانتزی
    چرا این ۲۰ سریال را نباید از دست بدهید؟ نگاه منتقدان به آثار فراموش‌نشدنی سال/مجموعه‌هایی که تلویزیون ۲۰۲۵ را متحول کردند: جنایت، عشق و فانتزی 16 ساعت پیش
  • «دو روز دیرتر» به «هفت» رسید/ بررسی «یلدا، ارتباط و هویت ایرانی»
    «دو روز دیرتر» به «هفت» رسید/ بررسی «یلدا، ارتباط و هویت ایرانی» 16 ساعت پیش
  • «سلاح نفت» به «کافه مستند» رسید/ رزاق کریمی از کیارستمی می‌گوید
    «سلاح نفت» به «کافه مستند» رسید/ رزاق کریمی از کیارستمی می‌گوید 16 ساعت پیش
  • برگزاری نشست «قرارِ هفت» با محوریت «اقتباس و تئاتر کودک و نوجوان» 
    برگزاری نشست «قرارِ هفت» با محوریت «اقتباس و تئاتر کودک و نوجوان»  16 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 15727
  • اخبار ورزشی 20967
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 8528
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 31
  • بوشهر 485
  • بین الملل 5924
  • تبلیغات 53
  • تهران 750
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 738
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 397
  • سلامت 3624
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 19819
  • قزوین 770
  • قم 870
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 12
  • گلستان 451
  • گیلان 1179
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • آیا استفاده از فویل‌های آلومینیومی خطرناک است؟/ چه غذاهایی نباید با فویل در تماس باشند/ کاربرد کاغذ نسوز چیست؟
    آیا استفاده از فویل‌های آلومینیومی خطرناک است؟/ چه غذاهایی نباید با فویل در تماس باشند/ کاربرد کاغذ نسوز چیست؟ 18 ساعت پیش
  • آنفلوآنزا در این ۸ استان بالاتر از حد هشدار/ آمار فوتی‌ها از ابتدای موج امسال تاکنون
    آنفلوآنزا در این ۸ استان بالاتر از حد هشدار/ آمار فوتی‌ها از ابتدای موج امسال تاکنون 18 ساعت پیش
  • یک باور نادرست رایج در میان مبتلایان به دیابت
    یک باور نادرست رایج در میان مبتلایان به دیابت 18 ساعت پیش
  • افراد بالای ۵۰ سال این سه هشدار را جدی بگیرند
    افراد بالای ۵۰ سال این سه هشدار را جدی بگیرند 18 ساعت پیش
  • شایع‌ترین بیماری در فصل‌ پاییز و زمستان
    شایع‌ترین بیماری در فصل‌ پاییز و زمستان 18 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

هاست ویندوز | هاست لاراول | سرور مجازی | دانلود رایگان نرم افزار |  مشاوره رایگان راه اندازی کافه | آموزش زبان آلمانی |

بهترین آژانس مسافرتی و هواپیمایی تهران | قیمت تتر امروز

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025