فارس

حضور تیم امدادی ستاد اجرایی فرمان امام در لارستان/فعالیت های امدادی کماکان ادامه دارد

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، محمد مهدی رنجبر عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: پس از وقوع سیل که از روز یکشنبه در شهرستان های لارستان و لامرد آغاز شده بود، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای امداد رسانی و کمک به سیل زدگان وارد میدان شد و در بحث امداد رسانی نخستین هدف پشتیبانی و رفع مشکلات معیشتی بود.

وی افزود: با توجه به شدت خساراتی که در بخش بیرم لارستان مشهودتر از سایر نقاط بود امداد رسانی به این بخش رابه طور ویژه تر مدنظر قرار دادیم و به همراه دبیر قرارگاه سازندگی  ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم گرفتیم به صورت حضوری خودمان وارد مناطق سیل زده شویم تا از وضعیت ها و میزان آسیب سیل به طور میدانی بازدید کنیم.

  توزیع پنج تن گوشت و بسته های معیشتی میان سیل زدگان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اولویت رفع مسائل معیشتی سیل زدگان اظهار کرد: با توجه به آسیب هایی که سیل به وجود آورده بود و سبب بی سرپناه شدن تعداد بسیاری از خانواده ها و آسیب به تأسیسات انرژی از جمله برق،آب و گاز شده بود اهداف خود را در سه حیطه کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت طراحی کردیم که در حیطه کوتاه مدت اولین موضوع «بحث معیشت و توزیع غذا» در میان سیل زدگان بود و با توجه به برآوردی که صورت گرفت بیشترین آسیب متوجه بخش بیرم و صحرای باغ لارستان شده بود و بیشترین اقلام غذایی و زیستی نیز در میان مردم سیل زده این بخش ها توزیع شد.

محمد مهدی رنجبر گفت: پنج تُن گوشت گرم گوسفندی، پانصد بسته معیشی غذایی شامل اقلامی از برنج، روغن، کنسرو لوبیا،ماهی و…، اقلام زیستی شامل چهارصد پتو و صد چادر امدادی در بخش بیرم توزیع شد.

برپایی قرارگاه امدادی در بیرم

 رنجبر با اشاره به سیل زدگی عظیمی که در بخش بیرم لارستان وجود دارد بیان داشت: روز دوشنبه ۲۴ ساعت پس از سیل در بیرم، به صورت حضوری وارد منطقه بیرم شدیم و با بازدیدی که از نقاط سیل زده این بخش داشتیم با همکاری نیروهای سپاه، قرارگاه امدادی در حوزه مقاومت این بخش برپا شد و سوله ای را برای وسایل معیشتی مردم در این قرارگاه راه اندازی کردیم.

آبگیری کامل منازل سیل زده

معاون اجتماعی ستاد فرمان امام از آبگیری کامل منازل در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: با خریداری ۴ دستگاه لجن کش و کف کش کار آبگیری منازل توسط گروه های جهادگر انجام شد.

وی همچنین از تهیه ۶۰۰ شل آب معدنی و  نیز تعداد ۶۰۰ بسته وسایل بهداشتی و توزیع آن در میان سیل زدگان بیرم خبر داد.

رنجبر با تأکید بر ادامه امداد رسانی به مناطق سیل زده گفت: کمک های امدادی ستاد فرمان اجرایی امام در مناطق سیل زده لارستان از جمله بیرم و صحرای باغ ودیگر شهرستان های جنوبی از جمله لامرد و مهر ادامه دارد وامروز  تعداد پانصد بسته غذایی دیگر ارسال شده است که در اختیار حوزه مقاومت بیرم و صحرای باغ قرار می گیرد تا در میان سیل زدگان توزیع شود.

وی از ادامه امداد رسانی ها در هفته آینده با توجه به سامانه بارشی جدید هم خبر داد و بیان کرد: برای هفته آینده دو هزار دست لباس گرم را تدارک دیده ایم که با توجه به فصل زمستان و سردی هوا در میان مردم توزیع شود.

اولویت اصلی معیشت، سپس سازندگی

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اهداف طراحی شده برای امداد رسانی به مناطق سیل زده گفت: برنامه ها و اهداف ما در سه حیطه اهداف کوتاه مدت،میان مدت وبلند مدت طراحی شده است که در  حیطه کوتاه مدت بحث توزیع مواد غذایی و حل مسئله معیشتی را مدنظر داریم، در بحث اهداف میان مدت پس از عبور از بحران معیشتی بحث سازندگی منازل  آسیب دیده و تخریب شده مطرح می شود که در حیطه میان مدت طبق رایزنی با نماینده مردم و استاندار فارس مدنظر داریم منازلی را که نیاز به مقاوم سازی دارند پوشش دهیم و سپس به سراغ احداث منازل برویم که البته در هر سه حیطه به جد پیگیر هستیم که در سریع ترین زمان کارها انجام شود.

توزیع اقلام معیشتی در لامرد

 رنجبر از توزیع اقلام معیشتی در دیگر نقاط آسیب دیده جنوب فارس از جمله لامرد، مهر و اوز سخن گفت و اظهار داشت: در این مناطق هم توزیع بسته

 های معیشتی به موازات دیگر نقاط سیل زده انجام گرفت و در هر کدام حدود ۱۰۰ بسته معیشتی توزیع شد که تفاوت این توزیع ها در مناطق لارستان در مقایسه با لامرد به دلیل تفاوت میزان خسارت وآسیب دیدگی از سیل است.بیمه منازل روستایی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام
 
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به ظرفیت این ستاد برای بیمه کردن منازل روستایی اظهار داشت: بحث بیمه حوادث منازل در روستا یکی از مواردی است که ستاد اجرایی فرمان امام توانایی انجام آن را دارد، طبق رایزنی با استاندار فارس در تلاش هستیم که بیمه حوادث منازل روستایی در استان فارس را نیز اجرایی کنیم.

حجم خسارت منازل در بیرم بسیار است

محمودی دبیر قرارگاه سازندگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: همزمان با وقوع سیل در جنوب فارس با گروه امدادی سطح استان ارتباط برقرار کردیم که گروه ها از نظر آمادگی برای امداد رسانی کاملأ آماده بودند، با حضور میدانی خود در مناطق سیل زده به ارزیابی پرداختیم که بر این براساس ارزیابی ها بیشترین آسیب را بخش بیرم لارستان دارد.

وی افزود: براساس بررسی ها حجم خسارت وارد شده به منازل در بیرم بسیار زیاد است،تعدادی از منازل کاملأ ویران شده اند و نیاز به احداث مجدد دارند برخی خانه ها هم  بر اثر نفوذ آب مقاومت خود را از دست داده اند و نیاز به ترمیم و مقاوم سازی دارند.

از صبوری و همراهی مردم سیل زده شگفت زده شدیم

معاون اجتماعی و دبیر قرارگاه سازندگی ستاد اجرایی فرمان امام از همراهی و صبوری مردم سیل زده به نیکی یاد کردند و گفتند: این حجم از صبوری و همکاری مردم سیل زده لارستان سبب شگفتی ما شد، صبوری که شایسته بهترین ستایش ها است، در این میان مردمانی بودند که بر اثر سیل تمام سرمایه زندگی شان را از دست داده بودند اما با صبوری و همکاری ما را شگفت زده کردند که از آنها بسیار سپاسگزاریم.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا