کردستان

خطوط برق‌رسانی ۲۲ روستای صعب‌العبور بانه بهینه‌سازی شد

 صلاح قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در بانه، اظهار کرد: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق‌رسانی و همچنین تعویض شبکه‌های فرسوده از جمله وظایف اصلی شرکت توزیع برق استان کردستان است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه افزود: بدین منظور طی دو ماه اخیر عملیات اصلاح شبکه برقرسانی سه روستای بیان دره، باینجان و کانی هلوژه از توابع شهرستان بانه به اتمام رسید.

قادری خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این سه طرح، عملیات اصلاح و بهینه‌سازی خطوط شبکه برق در روستای کنده‌سور شهرستان بانه نیز آغاز شده که امید است تا پایان آذرماه سال جاری به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای ۳ طرح به اتمام رسیده و طرح در حال انجام روستای کنده‌سور ۱۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است بیان کرد: درمجموع برای اجرای این ۴ طرح در شهرستان بانه ۷ کیلومتر کابل خود نگهدار با سطح مقطع مختلف مورداستفاده قرار گرفته است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه با عنوان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ شبکه برقرسانی ۴۲ روستای شهرستان بانه ساماندهی و اصلاح می‌شود، اظهار داشت: هدف از تبدیل شبکه فرسوده وفشارضعیف برق به کابل خود نگهدار کاهش مخاطرات برق‌گرفتگی، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، نوسازی شبکه، بهبودمبلمان شهری و روستایی، طول عمر شبکه، کاهش سرقت و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز است.

قادری در ادامه به ‌سختی کار و صعب‌العبور بودن روستاهای مرزی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان و همچنین فرسودگی شبکه برقرسانی در بسیاری از نقاط، لزوم اجرای این طرح‌ها در این مناطق دوچندان می‌شود.

وی اظهار داشت: با این اوصاف از ابتدای سال تاکنون برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برقرسانی موجود در روستاهای شهرستان بانه ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا