سیاسی

منصوری: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اساس‌ترین اولویت‌های دولت است

منصوری: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اساس‌ترین اولویت‌های دولت است

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد ملی جمعیت با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای ستاد ملی جمعیت برگزار شد.

تصویب آئین‌نامه ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت
منصوری در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت سابق این ستاد گفت: الحمدالله کارهای خوبی در این ستاد تا به امروز صورت گرفته و این مسیر خوبی که  دولت مردمی آیت‌الله رئیسی شروع کرده قطعا باعث تحول در حوزه خانواده و جمعیت خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل کشور را مسئله حمایت از خانواده، جوانی و افزایش جمعیت دانست و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم مساله جوانی و افزایش جمعیت بوده و سیاست دولت این است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحول و جوانی جمعیت اقدام شود که خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تعامل مثبت نهادهای مختلف کشور در این عرصه تصریح کرد: در حال حاضر هم‌افزایی حاکمیتی خوبی بین دستگاه‌ها و نهادهای مسئول وجود دارد.

منصوری همچنین به ظرفیت‌های تاثیرگذار نهادهای مردمی در حوزه جمعیت اشاره و یادآوری کرد: حضور مجموعه‌های مردمی که در شهرهای مختلف با استفاده از توانمندی‌های خود در این حوزه مشغول فعالیت هستند، با اهمیت است و می‌تواند نقش مهمی را برای تحول در این حوزه بر عهده بگیرد.

وی شناسایی و به میدان آوردن ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی را از اقدامات مهمی دانست که می‌بایست توسط دبیرخانه ستاد ملی جمعیت پیگیری شود.

منصوری به تاثیر رسانه و اقدامات فرهنگی در این عرصه اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های رسانه‌ای و فرهنگی هم می‌توان تبلیغات زیادی برای این موضوع انجام داد و می‌توانیم با استفاده از ابزارهای خلاقانه و مبتکرانه یک اصلاح فرهنگی و مهم در کشور انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم خود را حمایت از خانواده و جوانی و افزایش جمعیت قرار داده، افزود: مسئولین مربوطه آماده همکاری در این زمینه هستند و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد، همه ما آماده کمک در این زمینه هستیم.

در این مراسم از زحمات کاظم فروتن دبیر سابق این ستاد تقدیر به عمل آمد و خانم شکیبا محبی‌تبار به‌عنوان دبیر جدید ستاد ملی جمعیت معارفه شد. از مهمترین سوابق وی می‌توان به مدیرعاملی و عضو هیأت مدیره هلدینگ میلاد سلامت تأمین اجتماعی، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور بانوان و خانواده، دبیر کارگروه تسهیلات اجتماعی ستاد ملی جمعیت، عضو شورای راهبردی مجمع ملی فعالین جمعیت و مدیرکل سلامت و امنیت معاونت خانواده مرکز امور زنان اشاره کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا