سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

بارسلونا با گلباران بیلبائو به فینال سوپرجام اسپانیا رسید

بارسلونا با گلباران بیلبائو به فینال سوپرجام اسپانیا رسید

5 ماه پیش
سرمربی جدید تیم هوادار انتخاب شد

سرمربی جدید تیم هوادار انتخاب شد

5 ماه پیش
پیروزی اینتر برای تثبیت صدرنشینی/ افزایش فاصله با ناپولی

پیروزی اینتر برای تثبیت صدرنشینی/ افزایش فاصله با ناپولی

5 ماه پیش
کامبک ناکام منچستریونایتد/ توقف سیتی و شکست چلسی

کامبک ناکام منچستریونایتد/ توقف سیتی و شکست چلسی

5 ماه پیش
تخلفات مالی در هیئت رشته‌ای المپیکی در مازندران

تخلفات مالی در هیئت رشته‌ای المپیکی در مازندران

5 ماه پیش
سرپرست فدراسیون کبدی منصوب شد

سرپرست فدراسیون کبدی منصوب شد

5 ماه پیش
لیگ NBA| پیروزی صدرنشینان کنفرانس شرق و شکست لیکرز در غیاب جیمز

لیگ NBA| پیروزی صدرنشینان کنفرانس شرق و شکست لیکرز در غیاب جیمز

5 ماه پیش
خط و نشان مک‌گرگور برای میودر

خط و نشان مک‌گرگور برای میودر

5 ماه پیش
سکوت محض استقلال درباره غیبت سیدورف/ پول، علف خرس است؟

سکوت محض استقلال درباره غیبت سیدورف/ پول، علف خرس است؟

5 ماه پیش
استعفای مظفری‌زاده از مدیرعاملی تراکتور

استعفای مظفری‌زاده از مدیرعاملی تراکتور

5 ماه پیش

Home » درمان قند خون با مصرف روزانه این میوه محبوب

درمان قند خون با مصرف روزانه این میوه محبوب

زمان انتشار: 8 ژوئن 2026 ساعت 19:12

دسته بندی: سلامت

شناسه خبر: 776999

زمان مطالعه: 7 دقیقه

درمان قند خون با مصرف روزانه این میوه محبوب

درمان قند خون با مصرف روزانه این میوه محبوب

به گزارش برگزیده، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد مصرف روزانه یک آووکادو می تواند به کاهش بار گلیسمی رژیم غذایی کمک کند؛ شاخصی که بیانگر تأثیر مقدار و نوع کربوهیدرات‌های مصرفی بر افزایش قند خون است.

سلامت نیوز نوشـت: بار گلیسمی (Glycemic Load) معیاری است که هم کیفیت و هم مقدار کربوهیدرات موجود در غذا را در نظر می‌گیرد و نشان می‌دهد یک وعده غذایی تا چه اندازه می‌تواند سطح قندخون را افزایش دهد. مطالعات پیشین نشان داده‌اند رژیم‌های غذایی با بار گلیسمی پایین‌تر ممکن است در پیشگیری از دیابت، کاهش خطر برخی سرطان‌ها و حتی کاهش مرگ‌ومیر ناشی از همه علل نقش داشته باشند.

این مطالعه که در نشریه Current Developments in Nutrition منتشر شده، در واقع تحلیل ثانویه داده‌های یک کارآزمایی بزرگ‌تر با عنوان «مطالعه رژیم غذایی معمول و آووکادو» بوده است.

در این پژوهش، شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. گروه نخست موظف بود روزانه یک آووکادوی بزرگ مصرف کند، در حالی که گروه کنترل رژیم غذایی معمول خود را ادامه می‌داد و مصرف آووکادو در آن به حداکثر دو عدد در ماه محدود شده بود. این مداخله به مدت شش ماه ادامه داشت.

تمام شرکت‌کنندگان ۲۵ سال یا بیشتر سن داشتند و دارای دور کمر بالا بودند که یکی از شاخص‌های اضافه‌وزن و چاقی شکمی محسوب می‌شود. پژوهشگران از آن‌ها خواستند به جز مصرف آووکادو، سایر عادات غذایی و سبک زندگی خود را تغییر ندهند.

نتایج نشان داد افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کردند، فیبر و چربی بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت می‌کردند و در مقابل، مصرف پروتئین حیوانی و سهم کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی آن‌ها کمتر بود.

برای ارزیابی الگوی غذایی شرکت‌کنندگان، پژوهشگران در طول مطالعه چندین بار اطلاعات مربوط به مواد غذایی مصرف‌شده در ۲۴ ساعت گذشته را ثبت کردند. سپس میانگین شاخص گلیسمی و بار گلیسمی روزانه هر فرد محاسبه شد.

در نهایت داده‌های ۹۶۱ شرکت‌کننده مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد گروه مصرف‌کننده آووکادو در مقایسه با گروه کنترل، بار گلیسمی پایین‌تری داشت؛ هرچند تفاوت قابل توجهی در شاخص گلیسمی میان دو گروه مشاهده نشد.

درمان قند خون با مصرف روزانه این میوه محبوب

بررسی‌ها نشان داد مهم‌ترین عامل ایجاد این تفاوت، خود آووکادو بوده است. پژوهشگران معتقدند فیبر فراوان موجود در آووکادو احتمالاً نقش مهمی در کاهش بار گلیسمی رژیم غذایی دارد. همچنین چربی‌های مفید این میوه می‌توانند در کندتر شدن جذب کربوهیدرات‌ها و کنترل بهتر قند خون مؤثر باشند.

کارشناسان تغذیه که در این مطالعه مشارکت نداشتند نیز می‌گویند آووکادو غذایی بسیار مغذی و سیرکننده است. این میوه سرشار از فیبر و چربی‌های غیراشباع مفید است و می‌تواند باعث شود افراد به طور طبیعی کمتر به سراغ خوراکی‌های پرقند و غذاهای کم‌ارزش غذایی بروند.

با این حال، پژوهشگران به برخی محدودیت‌های مطالعه نیز اشاره کرده‌اند. از جمله اینکه بخش زیادی از اطلاعات غذایی بر اساس یادآوری شرکت‌کنندگان ثبت شده و ممکن است با خطا همراه باشد. همچنین حدود ۷۳ درصد شرکت‌کنندگان زن بودند و همه افراد مورد مطالعه دارای اضافه‌وزن یا چاقی بودند؛ بنابراین تعمیم نتایج به کل جمعیت نیازمند تحقیقات بیشتری است.

علاوه بر این، تأمین مالی مطالعه از سوی هیئت آووکادوی هاس انجام شده بود؛ هرچند پژوهشگران تأکید کرده‌اند این نهاد در جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل نتایج یا نگارش مقاله نقشی نداشته است.

متخصصان معتقدند اگرچه این یافته‌ها امیدوارکننده هستند، اما هنوز شواهد کافی برای تغییر توصیه‌های رسمی تغذیه‌ای وجود ندارد. با این حال، افزودن آووکادو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند به بهبود کیفیت تغذیه و کنترل بهتر قند خون کمک کند.

پژوهشگران در پایان تأکید می‌کنند که آووکادو به تنهایی یک راه‌حل جادویی برای کنترل قند خون نیست، اما می‌تواند در کنار سایر عادات سالم غذایی، بخشی از یک الگوی تغذیه‌ای مفید برای سلامت متابولیک باشد.

۲۳۳۲۳۶

حتما بخوانید : چه کنیم در فصل گرما سرما نخوریم؟/ ۷ عادتی که باید جدی بگیرید 
برچسب ها
تغذیه درمان سلامتی بدن قند خون
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • افزایش نسبی عفونت‌های تنفسی در کشور/ آنفلوآنزا در این استان بالاتر از آستانه هشدار است
    افزایش نسبی عفونت‌های تنفسی در کشور/ آنفلوآنزا در این استان بالاتر از آستانه هشدار است 20 ثانیه پیش
  • ویتامین D چه بیماری‌هایی را از شما دور می‌کند؟
    ویتامین D چه بیماری‌هایی را از شما دور می‌کند؟ 1 دقیقه پیش
  • با مصرف این سبزیجات سلامت قلب‌تان را تضمین کنید/ سبزیجات مفید برای سلامت قلب کدامند؟
    با مصرف این سبزیجات سلامت قلب‌تان را تضمین کنید/ سبزیجات مفید برای سلامت قلب کدامند؟ 2 دقیقه پیش
  • آمار آسیب به شرکت‌های دارویی و  داروخانه‌ها در جنگ اعلام شد
    آمار آسیب به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها در جنگ اعلام شد 2 دقیقه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 16152
  • اخبار ورزشی 21392
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 10628
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 32
  • بوشهر 485
  • بین الملل 7952
  • تبلیغات 53
  • تهران 757
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 862
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 397
  • سلامت 4400
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 21701
  • قزوین 770
  • قم 996
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 13
  • گلستان 534
  • گیلان 1404
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • افزایش نسبی عفونت‌های تنفسی در کشور/ آنفلوآنزا در این استان بالاتر از آستانه هشدار است
    افزایش نسبی عفونت‌های تنفسی در کشور/ آنفلوآنزا در این استان بالاتر از آستانه هشدار است 5 ساعت پیش
  • درمان قند خون با مصرف روزانه این میوه محبوب
    درمان قند خون با مصرف روزانه این میوه محبوب 5 ساعت پیش
  • ویتامین D چه بیماری‌هایی را از شما دور می‌کند؟
    ویتامین D چه بیماری‌هایی را از شما دور می‌کند؟ 5 ساعت پیش
  • با مصرف این سبزیجات سلامت قلب‌تان را تضمین کنید/ سبزیجات مفید برای سلامت قلب کدامند؟
    با مصرف این سبزیجات سلامت قلب‌تان را تضمین کنید/ سبزیجات مفید برای سلامت قلب کدامند؟ 5 ساعت پیش
  • آمار آسیب به شرکت‌های دارویی و  داروخانه‌ها در جنگ اعلام شد
    آمار آسیب به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها در جنگ اعلام شد 5 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

دانلود رایگان نرم افزار | قیمت تتر امروز | خرید سرور hp

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025