اخبار روز

مخبر: دولت به‌دنبال سفر و زیارتی آسان، ارزان و ایمن برای زائران اربعین است

مخبر: دولت به‌دنبال سفر و زیارتی آسان، ارزان و ایمن برای زائران اربعین است

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، جلسه‌ای درخصوص ارائه خدمات فناورانه به زائرین اربعین حسینی (ع) تحت عنوان «همگام با اربعین؛ همراه با فناوری» روز گذشته با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص ارائه خدمات ارتباطی و فناورانه به زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

وزیر کشور: همه ظرفیت‌ها را برای برگزاری پیاده‌روی اربعین به‌کار خواهیم گرفت
مخبر در این جلسه که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران شرکت‌ها و پلتفرم‌های فعال اینترنتی و مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، ارائه خدمات با سرعت بالا و ارزان و همچنین نوآوری و به روز بودن را از مهمترین ویژگی‌های شرکت‌های اینترنتی و حوزه اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: شرکت‌های اینترنتی با ارائه خدمات نرم‌افزاری و فناورانه، جمع‌آوری اطلاعات و ساماندهی و نظم‌دهی در حوزه ارتباطات زائران و حمل و نقل آنان نقشی مهم و اساسی در تسهیل و حل مسائل پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در سال جاری دارند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم با همکاری و کمک گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های فناورانه و ارتباطی به‌دنبال این است تا زائران اربعین حسینی، زیارتی آسان، ارزان، منظم و ایمن داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: میزان موفقیت دولت‌ها در بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال و پلتفرم‌های اینترنتی برای خدمت‌رسانی به مردم سنجیده می‌شود.

مخبر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا با بررسی آسیب‌شناسانه از مشکلات و مسائل پیاده‌روی اربعین سال گذشته و در اختیار دادن آن به شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت، از آن‌ها در حل مشکلات و برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسم اربعین حسینی(ع) کمک گرفته شود.

وی هم‌چنین از شرکت‌های فعال دیجیتال خواست تا هرچه سریعتر مشکلات و مسائل خود را در زمینه‌های اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه، مشکلات لجستیکی و پشتیبانی و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تهیه نمایند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و بررسی و اقدام شود.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با اشاره به شکل‌گیری ستاد اربعین در این وزارتخانه در دو ماه گذشته و تشکیل جلسات منظم با شرکت‌ها و پلتفرم‌های داخلی و مقامات کشور عراق افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق مرزی به‌ویژه در کشور عراق انجام شده است و با پیش بینی ۱۶ سایت ثابت و سیار ارتباطی و اپراتورهای تلفن همراه نقاط کور در نواحی مرزی برای جوابگویی پیک جمعیتی پوشش داده شده است.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات ارتباطی و اینترنتی، کاهش قیمت رومینگ و اینترنت رایگان، بهره‌گیری از پلتفرم‌های بزرگ کشور در حوزه جابجایی مسافر، مسیریابی، جابجایی پول و انتقال ارز و ارائه خدمات مشاوره‌ای پزشکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های وزارت ارتباطات دولت سیزدهم در اربعین سال جاری است.

در ادامه این جلسه نیز شرکت‌های فعال اینترنتی در حوزه پیام‌رسان، جابجایی مسافر و و ارائه خدمات مالی و ارزی به تشریح اقدامات و برنامه‌های خود در بخش‌های ساماندهی سفرهای بین شهری، ارائه تخفیف در سفرهای بین شهری نواحی مرزی به زائران اربعین حسینی، ارائه معافیت کمیسیون به رانندگان شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی، فعال کردن طرح‌های تشویقی برای رانندگان، ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روانشناسی، پشتیبانی از موکب‌ها، امکان رزرو درخواست سفر برای زمان‌های مشخص و امکان داشتن سفرهای اشتراکی با صرف هزینه کمتر پرداختند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا