بین الملل

کره شمالی: مغز رئیس‌جمهور کره جنوبی شبیه به آشغال‌ است!

کره شمالی: مغز رئیس‌جمهور کره جنوبی شبیه به آشغال‌ است!

چند روز پیش یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی طی سخنرانی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اگر کره شمالی و روسیه درخصوص شراکت‌های تسلیحاتی توافق کنند و این توافق آن‌ها تهدیدی برای ما ایجاد کند، کره جنوبی بیکار نخواهد نشست.

سفر اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه و دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و مکان‌های نظامی کلیدی این کشور نگرانی‌های بین‌المللی را به دنبال داشته و برخی می‌گویند که شاید این دو کشور در طی این سفر درخصوص تبادل تسلیحات به توافق‌هایی رسیده‌اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارشی نوشت: یون سوک یون، خائن دست‌نشانده حتی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل تهمت خبیثانه‌ای به روابط میان کره شمالی و روسیه زد.

این خبرگزاری بدون اشاره به احتمال توافق تسلیحاتی با روسیه گفت: این کاملا طبیعی و حق مشروع کشورهای همسایه است تا روابط نزدیک خود را با یکدیگر حفظ کنند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه تاکید کرد: کاملا مشهود است که چنین فردی با مغزی شبیه به آشغال نمی‌تواند معنی عمیق و بزرگ توسعه روابط دوستانه کره شمالی و روسیه را درک کند. در جهان هیچکس به حرف‌های یک خائن دست‌نشانده و احمق دیپلماتیک که به رفتار نابالغ سیاسی و بی‌کفایتی مشهور است، گوش نمی‌دهد.

«کو بیونگسام» سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: توهین‌های خبرگزاری رسمی کره شمالی نشان می‌دهد که سیستم غیراستاندارد این کشور فاقد آداب اساسی و عقل سلیم است.

همچنین طبق گفته‌های نیروی دریایی کره جنوبی، امروز نیروهای دریایی این کشور و آمریکا یک رزمایش مشترک سه‌ روزه را در سواحل شرقی شبه جزیره کره برای بهبود توانایی عملیاتی خود آغاز کرده‌اند.

کره شمالی بارها با استفاده از آزمایش‌های موشکی به رزمایش‌های مشترک سئول-واشنگتن واکنش نشان داده و صراحتا اعلام کرده که این رزمایش‌ها «تمرینی برای جنگ» هستند.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا