سمنان

رفع تصرف ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی سرخه

به گزارش برگزیده های ایران از سرخه، حمیدرضا سعیدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با زمین‌خواران، یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی با قانون‌شکنان و افرادی که نسبت به تخریب و تصرف اراضی ملی اقدام می‌کنند، در هر جایگاهی که باشند، برخورد قاطع خواهد کرد.

وی ادامه داد: با افرادی که به‌صورت غیرقانونی و بدون هرگونه دلیل مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اراضی اقدام کنند، طبق مقررات با آن‌ها برخورد و از تصرفات غیرقانونی آنان جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد که ازجمله این اقدامات نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت‌زنی در اراضی ملی به‌صورت مستمر بوده تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

سعیدی بیان کرد: مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه دو هزار مترمربع از اراضی منابع طبیعی را در روستای صوفی‌آباد از یک متخلف پس گرفتند.

وی با بیان اینکه این اراضی شخم‌زده و زیر کشت گندم و جو قرار گرفته بود، اضافه کرد: عرصه موردنظر در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور از تصرف آزاد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با بیان اینکه این شهرستان دارای ۶۵۸ هزار هکتار اراضی ملی شامل هشت هزار و ۳۶۵ هکتار اراضی جنگلی و ۲۹ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی مرتعی و بیشه‌زار و ۶۲۰ هزار هکتار بیابان است.

سعیدی بیان کرد: از عموم مردم استان سمنان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و قاچاق چوب با سامانه‌های امداد جنگل و مرتع با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا