خوزستان

زلزله‌زدگان تا یک ماه دیگر به خانه‌هایشان برمی‌گردند

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: چادرهایی جهت اسکان موقت در اختیار مردم مناطق زلزله‌زده قرار داده شده اما از کیفیت لازم برخوردار نیستند که براساس توافقات انجام گرفته با رئیس جمهور و وزیر کشور مقرر شد تا به سرعت تعویض و با چادرهایی بزرگتر و شرایطی بهتر در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: پس از این اقدام بحث اسکان دائم پیگیری خواهد شد و بنیاد مسکن نیز که متولی این کار است اکنون در منطقه مستقر می‌باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲ گروه در منطقه کار آواربرداری را آغاز کرده‌اند، گفت: به ما قول داده شده تا حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده کار اسکان دائمی مردم در مناطق زلزله زده به پایان برسد و مردم در خانه‌های خود مستقر شوند.

وی افزود: مسیر دسترسی به این روستاها بسیار سخت است و جاده دسترسی مناسبی وجود ندارد که در این زمینه علاوه بر بحث اسکان، باید ساخت جاده مناسب نیز در دستور کار قرار بگیرد.

رضایی کوچی بیان کرد: عمده منبع درآمد مردم منطقه دامداری است و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی باید در بحث تامین خوراک برای دام‌های عشایر در مناطق زلزله زده تلاش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در این مناطق جمعیت زیادی تحت پوشش کمیته امداد هستند و با توجه به این مساله انتظار داریم کمیته امداد امام خمینی نیز حضوری پررنگ‌تر در منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا