مازندران

شهدای ما برای رسیدن به درجات الهی از جان خود گذشتند/ برگزاری یادواره شهید سردار ییلاقی

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان بهشهر، در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج علی ییلاقی، با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه، شریعتی نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، محمدی دبیر ستاد امر به معروف استان و مسؤولان منطقه، حلقه همرزمان، دوستان و علاقه‌مندان شهید در بیت «سردار شهید حاج علی ییلاقی» برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در این مراسم با اشاره به انواع مرگ‌ها که به سراغ انسان‌ها می‌آید اما مرگ برای دفاع از کشور و مردم بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: میرزاکوچک خان برای جلوگیری از اشغال شمال کشور توسط اجنبی ایستادگی کرد و جنگید تا در نهایت به شهادت رسید و اینگونه مرگ ها در همه جوامع و فرهنگ‌ها ارزشمند و قابل احترام است و برای آن کشته شده، یادبود می گیرند، تندیس می‌سازند و یاد آن فرد را گرامی می‌دارند.

وی گفت: در جوامعی که حتی به آخرت و دنیای باقی اعتقادی ندارند و ماتریالیستی فکر می‌کنند، اینگونه سنجیده می‌شود که این فرد به ما چه داده؟ امنیت داد؟ آسایش داد؟ و یا با دشمنان ما جنگید و نوامیس ما را حفظ کرد؟ اگر اینها نبودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ در جوامع مادی، به اینگونه افراد با نگاه مادی مانند ساخت تندیس، بنای یادبود و… ادای دین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بیت سردار شهید حاج علی ییلاقی و در جمع همرزمان این شهید تصریح کرد: تفاوت مرگ اینگونه در جامعه اسلامی این است که ما به آنچه که شهید به‌دست می‌آورد در کنار آنچه که شهید به ما داده است هم فکر می‌کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: آنچه که یک جوان را عاشق و شیفته شهادت می‌کند، «عندربهم یرزقون» است و آنچه که در معامله با خدا بدست خواهد آورد.

وی به اشتیاق شهدای ما برای رسیدن به وعده الهی اشاره کرد، گفت: در نامه آخر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به دخترش نوشت، عشق به شهادت به خوبی نشان داده شد و آن  به‌دلیل آن چیزی است که بعد از شهادت به‌دست خواهد آورد.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه کشته شدگان جوامع مادی، با این هدف که نامشان و تندیس‌شان به یادگار خواهد ماند و از آنان بنام قهرمان ملی یاد می شود این مسیر را انتخاب می کنند، اضافه کرد: در حالیکه از وصیت شهدای‌مان پیدا است که به دستاوردهای دنیایی توجهی ندارند و معامله شان با خدا و برای به‌دست آوردن آن مقام و جایگاهی که خدا وعده داده است از جان خود گذشتند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا