کرمانشاه

شورای شهر کرمانشاه؛ سفره‌ رانت یا پارلمان شهری؟/ دادستان به میدان آمد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، در نشست هیأت استانی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی استان که امروز با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، رئیس کل دادگستری، معاون عمرانی استاندار، فرماندار کرمانشاه، نماینده شورای استان و دیگر اعضاء برگزار شد؛ موضوع استخدام‌های رانتی و فامیلی برخی اعضای شورای شهر کرمانشاه بررسی و با توجه به مستندات ارائه شده، پرونده برای رسیدگی و برخورد با متخلفان و خاطیان به دادستانی ارسال شد.

در همین راستا قرار است دادستانی ظرف ۱۵ روز به این تخلفات رسیدگی کند و در صورت اثبات، شورای حل اختلاف استان نیز بر اساس رأی مرجع قضایی با قاطعیت در مورد افراد خاطی و سلب عضویت اعضای متخلف شورای شهر تصمیم‌گیری کند.

در ادامه این نشست اعضاء بر این مهم تأکید کردند که شهروندان شهر یک میلیون نفری کلانشهر کرمانشاه از اعضای شورای شهر انتظار خدمت صادقانه، تلاش برای عمران و آبادانی شهر و حل مشکلات موجود را دارند، نه اینکه تعدادی از آن‌ها به دنبال استخدام‌های فامیلی بروند؛ به گونه‌ای که از انجام وظایف و اولویت‌های مشخص شده از جمله تعیین تکلیف مدیریت شهری و نظارت قانونی بر امور دور شوند و شهر پس از ۵ ماه هنوز شهردار نداشته باشد.

در ادامه دستور کار بعدی جلسه با موضوع درخواست خرید خودرو جدید برای اعضای شورای شهر کرمانشاه بررسی که اعضا با توجه به تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی موجود از مخالفت فرماندار کرمانشاه با این مصوبه تقدیر کردند و شورای حل اختلاف نیز قاطعانه با آن مخالفت کرد.

همچنین در این جلسه سه موضوع طرح شده دیگر نیز بررسی و با توجه به مستندات ارائه شده رای به انحلال شورای بخش مرکزی کرمانشاه و شورای دو روستای شهرستان کرمانشاه داده شد.  

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا