کرمانشاه

فرماندار سرپل‌ذهاب: شهر مقاوم‌سازی شده، ولی زیرساخت‌ها هنوز نه!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، نورالدین فرزادی‌پور امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور، شهرستان سرپل‌ذهاب هم با توجه به‌ زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ در معرض این تهدیدات وجود دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از بازسازی، شهر مقاوم‌سازی شده و این تهدید تبدیل به فرصتی برای سرپل‌ذهاب شد و الان شهر مقاومت نسبتا خوبی در برابر زلزله‌های بالا را دارد.

فرماندار سرپل‌ذهاب اضافه کرد: به طوریکه شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۶ کیلومتری این شهرستان اتفاق افتاد که خوشبختانه هیچ خسارتی در پی نداشت و این نشان از اهمیت دادن به ساخت و سازها است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیاز به آمادگی لازم در برابر حوادث غیرمترقبه هم داریم، به همین دلیل امروز همزمان با سراسر کشور در دبیرستان ۱۷ شهریور مانور زلزله برگزار شد و دانش‌آموزان با شرکت در این مانور آموزش‌های لازم را دیدند.

فرزادی‌پور با بیان اینکه زندگی در شهرستان سرپل‌ذهاب ساری و جاری است، گفت: بعد از زلزله آبان سال ۹۶ شهر سرپل‌ذهاب مقاوم‌سازی شده، ولی زیرساخت‌های معابر، کوچه و خیابان‌ها که بر اثر ترانزیت مصالح برای ساخت و ساز آسیب دیده‌اند، باقی مانده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مراسم تودیعه و معارفه شهردار سرپل‌ذهاب در حال برگزاری است که امیدواریم با تعامل و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین مشارکت مردم زیرساخت‌ها شهر را برای میزبانی از مردم آماده کنیم.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا