خوزستان

مدیریت پسماند یکی از چالش‌های اساسی اهواز است/وضعیت بو و دود سایت صفیره اسفناک است

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در رابطه با وضعیت مدیریت پسماند در اهواز اظهار کرد: مدیریت پسماند شهر اهواز در مرحله جمع‌آوری تا مرحله دفع به دلیل عدم توجه، تا به حال با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است و باید به مدیریت پسماند توجه شود.

وی یکی از چالش‌های اساسی کنونی شهر اهواز را مدیریت پسماند دانست و افزود: چند روز پیش رئیس سازمان بازرسی کل کشور از منطقه کریت کمپ بازدید و عنوان کرد که وضعیت بو و دود ناشی از سوزاندن سایت صفیره بسیار اسفناک است و بسیار جای سوال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: امیدوار بودیم که شهردار جدید در این جلسه حضور پیدا کند و در خصوص برنامه‌های خود برای مدیریت پسماند شهر اهواز گزارشی ارائه دهد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر مدیریت پسماند افزود: اقدامات خوبی در زمینه مدیریت پسماند انجام شده اما این اقدامات تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و نیازمند همت و توجه مجموعه شهرداری و خصوصاً مدیریت پسماند شهر اهواز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: حفاظت محیط زیست در راستای وظایف خود تسهیلاتی برای شهرداری اهواز به منظور مدیریت پسماند در نظر گرفته است.

وی افزود: با پیگیری محیط زیست خوزستان، در این خصوص ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات محقق شده است که شهرداری در حال عقد قرارداد است تا در هفته یا ماه آینده عملیاتی و این پول پرداخت شود اما شهرداری برای جذب این تسهیلات باید مکانیسم مناسبی داشته باشد و قطعاً محیط زیست به عنوان ناظر، بر اجرای هزینه‌کرد این مبلغ نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا