کهگیلویه و بویراحمد

میدان امروز میدان فرهنگی است/روحانیت به مطالعه توجه داشته باشد

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، نشست هم اندیشی و بصیرت افزایی طلاب و مبلغان شهرستان کهگیلویه در امامزاده سید محمود(ع) چاروسا برگزار شد.

در این نشست که جمع زیادی از روحانیون و مبلغان حوزه علیمه شهرستان کهگیلویه حضور داشتند در خصوص برنامه های مختلف فرهنگی و بصریت افزایی طلاب و روحانیت بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست ائمه جمعه شهرستان کهگیلویه از جمله امام جمعه دهدشت، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق و حجت الاسلام حکمتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان، حاج جعفری مدیرکل خدمات حوزه های علمیه و نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست ائمعه جمعه شهرها مختلف کهگیلویه به بیان سخنرانی پرداختند و پس از آن مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل خدمات حوزه علمیه صحبت کردند.

و پس از آن حجت الاسلام آذریتون هم به مدیحه سرایی و عزاداری پرداختند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام حکمتی نیا مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان با تسلیت ایام فاطمیه عنوان کرد: اما در بیرون از مزهای جغرافیایی کشور باید گسترش دهیم انقلاب اسلامی را و گفتمان انقلاب اسلامی را توسعه دهیم همین کاری را که حاج قاسم سلیمانی در منطقه انجام می دادند و در طول سالیان گذشته توانست انقلاب اسلامی را گسترش و توسعه دهد و توانست این انقلاب را در منطقه گسترش دهد و به برکت خون شهید سردار بزرگ اسلام در منطقه چهره انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: مهمترین عنصر قدرت جمهوری اسلامی ایران در کنار انسجام ملی، قدرت علمی و قدرت دفاعی قدرت نفوذ معنوی ما در منطقه است و این نفوذ معنوی در منطقه بسیار مهم است یعنی تشکیل جبهه مقاومت و دشمن را به شدت نگران کرده است و می بینیم دشمن چقدر نگران است و می گویند چرا شما در منطقه نفوذ دارید اما ما به دنبال نفوذ و در پی کشتار جمعی نیستیم و ما به دنبال نفوذ و گسترش گفتمان انقلاب در منطقه هستیم و ما انقلاب را به جهان گسترش و توسعه دهیم و ما طلاب و نیروی های انقلابی و نخبگان وظیفه سنگین داریم و این به معنا نیست که همه چیز خوب است، نه مشکلات وجود دارد اما همه ما باید یک اعتقاد راسخ داشته باشیم و آن هم این است که گفتمانمان را با گفتمان رهبری هماهنگ کنیم و در تمام عرصه ها مامور هستیم مجدانه به بیان حقایق بپردازیم و وظیفه ماست که مطالبه گری برای مردم انجام دهیم اما در کنار آن باید وظیفه مبلغ و روحانی بودن خود را فراموش نکنیم.

حجت اسلام وحدانی امام جمعه شهر دهدشت هم در این مراسم گفت: براداران و خواهران امروز میدان میدان جنگ فرهنگی است و باید مسلح و وارد میدان شد و این میدان تبلیغ میدان جهاد است و اگر بخواهیم در صف مجاهدین قرار بگیریم این فضاست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در جنگ فرهنگی میدان میدان قتال است و امروز دارند جوانان ما را ذبح و از بین می برند و به قتل می رسانند در بسترگاه فضای فرهنگی و لذا امروز نیاز به جهاد تبلیغی داریم و حرکت در صحنه داریم و همه دارند راه انبیاء در پیش می گیرند و سعی می کنند که ما گمراه شویم و روحانیت وظیفه هدایت علمی دارد و یک قسمت هدایت علمی روحانیت و یک قسمت دیگر مردم است.

وی افزود: مردم به ظواهر دین اهمیت می دهند اما بطن دین نمی دانند بعضی وقتاها می بینیم فرد دارای مدرک عالیه است اما یک مساله شرعی اولیه هم نمی داند این نیاز به این دارد که برای جهاد علمی و فرهنگی کار کنیم و گاهی اوقات می گویم فضا و شرایط مهیا نیست اما پیگیری کنید ۷۰ الی ۸۰ سال پیش در همین کشور فضا مهیا بود؟ فضای تبلیغ بود؟ سازمان ها و نهادهای فرهنگی بودند؟ نه روحانیت وظیفه ذاتی خود را انجام می داد و روحانی شهر به شهر و ده به ده تبلیغ می کرد و انقلاب همین طور پیروز شد و عمق بخشیدن به اعتقادات مردم بسیار مهم است، مردم مومن هستند و اعتقاد آنها قابل زوال است و باید این را از طریق استدلال تبیین کرد اما باید استدلال از طریق صیحیح و از طریقی که به روش قرآن باشد انجام داد و اینکه مردم یک روحانی که با استدلال درست صحبت می کند و مردم آن را می پذیرند برای همین است.

وحدانی با بیان اینکه روحانی باید طبیب دوار باشد عنوان کرد: بسیار حسرت می خورم وقتی از یک روحانی سوال می کنم در فلان جا که مبلغ هستند چه مقدار مطالعه می دارید می گوید فرصت مطالعه ندارم و این نگران کننده و جای حسرت دارد و طلبه ای که در روز ۲ساعت مطالعه نکند در جامعه عقب می ماند و رهبر معظم انقلاب می فرماید با همه مشغله کاری که دارم یک روز بدون مطالعه نمی گذرانم کدام یک از ماها به اندازه رهبر معظم انقلاب مشغله کاری دارد؟.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: برنامه ریزی مناسب یکی از شاخص های مهم است که باید یک روحانی داشته باشد و یک روحانی باید بیدار و هوشیار باشید و مقام معظم رهبری می فرماید بدون برنامه ریزی و بدون تخصص در حوزه نمانید و هر روحانی که در یک موضوع تخصص نداشته باشد و در آن مورد موفق باشد نمی تواند به جامعه خدمت کند.

 

امام جمعه قلعه رئیسی هم در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: یک معضل اساسی در بخش داریم و ما در مساجد بخشمان هنوز متولی خاص ندارند و در همین بخش درب مسجد را بر روی امام جماعت می بندند و طلبه می خواهد تبلیغ کند هیات امناء مخالفت می کند، بعضی هیات امناها هیچ گونه سنخیتی با مسجد و دین ندارند و ما رفتیم سراغ کسانی که هیچ جا آنها را نمی خواستند و ما آنها را آوردیم از اوقاف و امور خیریه می خواهیم مساجد دو منطقه قلعه رئیسی و دیشموک را به عنوان نمونه ساماندهی کنید و چاره اندیشی اساسی کنید و لاقل هر منطقه را واگذار کنید به امام جمعه همان منطقه ، و سلسله مراتب ولایت رعایت کنید و در مرکز استان نماینده ولی فقیه و امام جمعه در شهرستان ها امام جمعه شهرستان و امامان جمعه بخش ها واگذار کنید.

اسماعیل صلواتی در خصوص امامزاده سید محمود(ع) هم گفت: مردم از سراسر مناطق به خصوص از کشور و حتی کشورهای همسایه به این امام زاده برای زیارت سفر می کنند و رهبر معظم انقلاب می فرماید باید امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی تبدیل شوند اما متاسفانه این مکان به این مهمی هنوز روحانی تبلیغ ندارد و یک روحانی که مستمر در این باشد ندارد که امیدواریم یک روحانی به صورت مستمر در آن باشد.

حجت الاسلام راوند هم در این مراسم خواستار توجه بیش از پیش به امامزادگان به خصوص امامزاده میرسالار و سید محمود(ع) شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا