زنجان

برکات ادامه‌دار بسیج/از افتتاح ۹۰ پروژه روستایی تا آبرسانی به ۷۰ روستای محروم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در جمع فرماندهان و بسیجیان زنجان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: کادرسازی یکی از ضرورت‌های اصلی در بسیج است؛ چراکه با تربیت نیروی انسانی می‌توانیم به اهداف والای انقلاب اسلامی برسیم.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: تشکیل بسیج از سوی امام راحل، الهام الهی بوده و ثمرات آن تاکنون در جامعه جاری و ساری است و امیدواریم با استفاده از توان این نیرو، شرایطی فراهم کنیم تا هر چه سریعتر به اهداف خود برسیم.

وی با بیان اینکه بسیج در برهه‌های مختلف به‌خوبی توانسته است به کمک مردم بیاید، افزود: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نمونه بارز خدمت‌رسانی بود که در شرایط حساس این نیرو به کمک کادر فداکار درمان آمد و فضایی به‌وجود آمد تا از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم و این کار باید ادامه داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی به ضرورت توجه مسئولان و بسیجیان به مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: در سفر روز پنج‌شنبه رییس‌جمهور به استان زنجان، موارد اعلام شد و به درستی مشکلات استان احصا شده است، ولی باز تاکید داریم مشکل این استان آب است و در این حوزه همه باید پای کار باشند تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. در حوزه آب به استان زنجان کم‌لطفی شده و تنها بهره ما آب‌های روانی است که به دلیل خشکسالی از آن بی‌بهره مانده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به ضرورت توجه به پایگاه‌های مقاومت اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، البته تاکید داریم پایگاه‌ها، نباید از مسجد خارج شود. همچنین فرمانده پایگاه هر طور است باید با روحانی مسجد هماهنگ شده و باید جوانان را با زوایای پیدا و پنهان انقلاب اسلامی آشنا کند.

در ادامه این دیدار سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج فرصتی مناسب برای تجدید میثاق با ولایت و نشان دادن توانمندی ها و آمادگی های خود در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان زنجان گفت: در این طرح بسیجیان جان خود و خانواده خود را به خطر انداختند و زیباترین صحنه را به نمایش گذاشتند. 

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۵۰ گروه جهادی و اجرای ۶۴ پروژه آبرسانی در استان زنجان گفت:  بیش از ۹۲ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۷۰ روستای استان زنجان مصوب شده است.

سردار کرمی با بیان اینکه ۹۰ پروژه آب،خانه محروم و پروژه‌های مختلف در هفته بسیج افتتاح می‌شود، افزود: ۱۰۰ واحد خانه سازمانی نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد. 

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال روستایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی استان زنجان انجام می‌شود، ادامه داد: ۵۱۰ صندوق قرض‌الحسنه در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۶۵ کانال در قالب طرح ثامن بیان کرد: اعتبار احداث شش درمانگاه مصوب در استان زنجان مصوب شده است که عملیات احداث آنها به زودی آغاز می‌شود.

سردار کرمی با بیان اینکه احداث یک بیمارستان نیز که بخشی از اعتبار آن مصوب شده است در ۶.۵ هکتار آغاز می‌شود، افزود: احداث دو مجتمع علمی نیز تصویب شده که بخشی از اعتبار محقق شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۴۰ عنوان برنامه در قالب ۲ هزار و ۹۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود، عنوان کرد : برنامه‌های هفته بسیج با شعار بسیج پاره تن مردم  برگزار می‌شود. 

در ادامه حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج، گفت: امروز بسیج با همه توان در عرصه حاضر بوده و به دنبال جریان‌سازی فکری و فرهنگی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: چتر بسیج بر سر آحاد جامعه گسترده بوده و توسعه و تقویت بسیج برای آحاد جامعه بوده و این نهاد انقلابی حصار ندارد. بسیج چترش را برای همه مردم جامعه باز کرده است.

حسن بیگدلی در ادامه به نظام‌مند بودن بسیج در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: حرکت بسیج این است مسجد، مدرسه و خانواده را به هم وصل کرده است.

این مسئول افزود: برای نیل به اهداف انقلاب نیاز به تربیت داریم که در این‌خصوص از نهادهای انقلابی و نخبگان باید بهره برد.

انتهای پیام/۲۳۰۸/م


 2021-11-22 02:03:39

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا