زنجان

کشور تا چند سال آینده از سالمندی جامعه آسیب خواهد دید/ اندیشمندان موضوع پساکرونا را سلامت روانی جامعه می‌دانند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، محمد هاشمی در جلسه هم‌اندیشی و همفکری در راستای فرزندآوری و اقناع تزریق واکسن که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه همگی بارها و بارها شاهد امداد غیبی بوده‌ایم، اظهار کرد: بارها در مواردی که مشکل داشتیم خود دشمن عامل رفع مشکل بوده که نمونه آن در زمان جرج بوش اتفاق افتاد که با صحبت‌های آن روز خود، مشکلات موجود در آن مقطع را به نوعی حل و اتحاد و وحدت در جامعه را موجب شد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به باور نیروهای سرکار آمده در دولت به امدادهای غیبی اشاره و تصریح کرد: نمونه محسوس این مهم، واکسیناسیون انجام شده در کشور بعد از روی کار آمدن دولت بود که آن مرگ و میرهای ۷۰۰ نفری در حال حاضر کاهش یافته و به ۲۲ تا ۲۳ نفر رسیده، این را از بابت کاهش آمار می‌گویم وگرنه یک نفر هم زیاد است، که در رابطه تامین و تزریق واکسن دو امر مهم بود که الحمدالله با توفیق الهی انجام شد.

وی با تاکید بر مدرن‌سازی امور در روابط عمومی‌ها به دلیل اقتضای زمان افزود: یادمان باشد یک دوره‌ای یک نشریه منتشر می‌شد که یک پاراگراف آن توسط چندین نفر ویرایش می‌شد ولی در حال حاضر با سرعت و تکنولوژی موجود میزان خطاها افزایش و احساسات غلبه کرده، در نتیجه ممکن است، آفات انتشار یک مطلب توسط یک ناراضی متوجه کل جامعه شود که نمونه‌های هم وجود داشته است.

هاشمی عبور از روابط عمومی سنتی را یک نیاز دانست و گفت: ارزش روابط عمومی زمانی مشخص می‌شود که با نگاه متفاوت به مسائل نگریسته شود که در این رابطه روابط عمومی پیش‌برنده که جلوتر از زمان خود باشد مد نظر است، چرا که با توجه به شرایط ما نمی‌دانیم با چه کسی طرف هستیم و قرار است کدام نقاط ضعف ما را زیر سوال ببرند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با برشمردن نمونه‌هایی از وقایع پیش آمده برای وزارت بهداشت و درمان از جمله نوع واکسن مورد استفاده توسط وزیر گفت: همانطور که در توئیت هم گفتم، داشتن اندکی سواد رسانه‌ای می‌تواند به روشن شدن موضوع کمک کند که تحقیق در مورد تاریخ واکسیناسیون است.

وی با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های تاریخی یک ارگان و سازمان نباید به حضور سه یا چهار ماهه یک وزیر مرتبط شود، ادامه داد: مشکلات فرابخشی کشور نباید به یک ارگان نسبت داده شود و خواهش من از خبرنگاران نشستن و در کنار هم صحبت کردن است و ما و مسؤولان نباید از تریبون‌ها با هم صحبت کنیم بلکه باید از روش‌های دیگر برای این صحبت‌ها استفاده شود، کما اینکه اگر این روش‌ها جواب نداد می‌توان از تریبون هم استفاده کرد.

هاشمی تاکید کرد: به شخصه بارها و بارها در مورد اینکه اگر مسائل از تریبون‌ها مطرح نمی‌شد راحت‌تر حل می‌شد یا نه، و یا اینکه آیا خدا در همه تریبون‌ها و بیانات حضور دارد فکر کرده‌ام.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به انجام حدود ۲۵ یا ۲۶ سفر وزیر بهداشت اشاره و تاکید کرد: انجام این سفرها یک رویه عادی است و مسؤولان وزارتخانه به دلیل آشنایی با مسائل محرومان توان برنامه‌ریزی بهتری دارند ولی سوال اینجاست آیا همه مشکلات را می‌توان یک روزه حل کرد، من از عقل‌های سلیم و ایمان‌های قوی این سوال را می‌کنم که با وجدان خودشون پاسخگو باشند.

وی ایمان به نیروهای حزب‌الهی و نیروهای جوان را از آرزوهای دیرینه دانست و افزود: ایمان، مردم ولایت و عدالت از کلیدواژه‌های رایج در بیانات وزیر است و نمی‌شود از نظر ایشون معنی ندارد منتهی باید متوجه بود که ابزار مادی زمان و هزینه نیاز دارد.

هاشمی نگاه واقع بینانه به مسائل را خواهش خود از رسانه‌ها عنوان و تصریح کرد: واقعیت این است که کشور معضلاتی دارد که حل آن‌ها نیازمند همراهی است چنانکه موضوع تحریم شوخی نیست و ما معتقد به حل مشکلات با امدادهای غیبی هستیم و در واقع به تعبیر مقام معظم رهبری در حال طی از گردنه‌های بیمناک هستیم و در این حیطه نیازمند همراهی خبرنگاران با دید واقع‌بینانه هستیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت حمایت از وزارت بهداشت و برنامه‌ها را انتظار خود از مجلس انقلابی دانست و ادامه داد: حمایت از نیروهای متخصص و انقلابی انتظار مردم از مجلس است، چنانکه مردم هم در انتخابات به این طرز تفکر رای دادند.

وی با تاکید بر اینکه مرزی بین روابط عمومی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و حوزه‌های تابعه وجود ندارد، افزود: یادمان باشد وجود مرز به معنی دور شدن از انسانیت است و سعی ما نبود مرز در بین ما است.

هاشمی از برنامه‌ریزی برای همکاری بین روابط عمومی وزارتخانه با رسانه‌ها خبر داد و گفت: اول اینکه حتما یک شورای اطلاع‌رسانی و همفکری تشکیل دهید و جلسات روتین هم برگزار کنید تا بتوان از نظرات خبرنگاران استفاده شود، ضمن اینکه نقدها در وهله نخست به دست خود ما برسد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از راه‌اندازی کانالی با عضویت خبرنگاران حوزه سلامت در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: طی یک ماه آینده یک برنامه هم در سطح روابط عمومی وزارتخانه انجام می‌شود.

وی به برنامه وزارتخانه در عرصه جهاد روایت و تبیین اشاره کرد و گفت: در این رابطه جشنواره فیلم مستند سلیمان سلامت برگزار شد و در گام بعدی هم دبیرخانه دائمی جهاد روایت و تبیین در وزارتخانه مستقر می‌شود و دیگر اینکه خاطره دوستان در حوزه کرونابرگزیده و به نوعی تجلیل خواهند شد و سپس به صورت برنامه‌های شب خاطره در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

هاشمی افزود: همه آثار مربوط به حوزه کرونا جمع‌آوری و گام به گام به سمت و سوی گردآوری یک گنجینه در این حوزه حرکت خواهیم کرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت در روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: با روشن شدن، وقایع نباید از مشکلات رایج روزهای نخست غافل شد، به همین دلیل است رشادت‌های دوران شیوع ویروس کرونا توسط فرمانده سپاه مورد تجلیل قرار گرفته است.

وی به ثبت ۲۰۴ شهید رسمی در دوران شیوع ویروس کرونا از بدنه وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: اینها موارد رسمی است و باید متوجه حواشی آن که شامل خانواده این افراد می‌شود هم مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه تبلیغ درست در مورد فواید واکسن منجر به ایمن شدن جامعه خواهد شد، ادامه داد: یکی از معضلات بسیار مهم کرونا، موضوعات روانی است که باید به آن پرداخته شود، چنانکه اندیشمندان هم موضوع پساکرونا را سلامت افراد می‌دانند، چرا که شاید فوت یک نفر مشکل آن شخص را حل کند ولی عوارض ناشی از آن سال‌ها بازماندگان را همراهی خواهد کرد، بنابراین این موضوع به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر فروکش کردن تب و تاب ضدواکسن‌ها به دلیل بی‌منطق بودن افزود: لجاجت، شهرت، دنبال منافع مادی بودن و … از دلایل عمده مطرح شدن این عقاید بود که فروکش کرده است.

وی به تشکیل دو کارگروه فرزندآوری و اقناع سازی برای تزریق واکسن اشاره کرد و افزود: من به شخصه از نگاه مشورتی سود برده‌ام، دوستان ما چند سال آینده از سالمندی جامعه آسیب خواهیم دید و به لحاظ ظاهری ما یک جامعه کهنسال خواهیم داشت و جامعه کهنسال نه بهداشتی که درمانی محسوب می‌شود و در واقع شور و حال در خانواده‌ها و در نتیجه جامعه وجود نخواهد داشت که صدمات خود را خواهد داشت.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/م


 2022-01-08 10:05:06

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا