کردستان

۴۵ درصد مهارت‌آموزان، دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان صبح امروز در افتتاحیه نوذدهمین مسابقات ملی مهارت در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر آموزش‌های مهارتی در دنیا مورد توجه قرار گرفته و در استان نیز نقش و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم آموزش‌های مهارتی و ارتقاء جوانان از اولویت‌ها است، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی آموزش مهارتی غیررسمی کشور، نماینده کشور ایران در مسابقات ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه هدف ما آموزش مهارتی با رویکرد ارتقاء مهارت افراد جویای کار در راستای صیانت از کسب و کار است اظهار داشت: ما در چهار حوزه فرهنگ و هنر، صنعت، خدمات و کشاورزی در حال مهارت‌آموزی هستیم.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر بهره‌وری از این توانایی‌ها نگاهی امیدوارانه به آینده هم داشت.

احمدی عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای علاوه بر آموزش‌های سخت توجه ویژه‌ای به آموزش‌های نرم دارد تا مهارت‌آموختگان به راحتی بتوانند وارد بازار کار شوند. 

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه کردستان از ظرفیت های بالایی برخوردار است، افزود: استان کردستان توانسته با حضور در ۶ رشته ۴ مدال کسب کند که این نشان از توانایی و مهارت بالای جوانان این خطه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده تعدادی مربی از استان به اقلیم جهت آموزش به مهارت‌جویان اعزام و تعدادی مربی جهت فراگیری مهارت به استان کردستان آمده‌اند.

احمدی با تاکید بر اینکه کردستان از نظر ظرفیت و زیرساخت‌ها مهیا است، اظهار داشت: رئیس جمهوری نیز در حوزه زیست‌بوم کارآفرینی بر دو گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته تاکید دارند.

وی افزود: رئیس جمهور تاکید دارند که برای افراد بیکار شغل ایجاد شده و افراد فاقد شغل شایسته شغل آنان بهبود یابد. 

احمدی با بیان اینکه نیروی کار باید متناسب با نیاز بازار باشد، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد مهارت‌آموزان دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر اینکه این مهارت‌آموزان با آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز جهان آشنا می‌شوند، بیان کرد: با اینکار مهارت‌آموختگانی که وارد بازار کار می‌شوند برای ادامه فعالیت خود از آخرین دستاوردهای علمی دنیا بهره می‌گیرند و این تکنولوژی‌ها به راحتی وارد بازار کار می‌شوند‌.

به گزارش برگزیده های ایران؛ نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل از ۱۴ تا ۱۸ آذر در سنندج برگزار می‌شود.

چهل و ششمین دوره رقابت‌های مهارت هم سال ۲۰۲۲ در شهر شانگ‌های چین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا