بوشهر

آخرین جزئیات از ثبت‌نام مسکن در استان بوشهر

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، فرزاد رستمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر به طرح جهش تولید مسکن پرداخت و با اشاره به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در استان‌ها اظهار داشت: در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود که سهم استان بوشهر ۵۰ هزار واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر مسکن شهری، روستایی، بخش خصوصی و ساخت مسکن در بافت فرسوده را از طرح‌های تدوین شده در جهش تولید مسکن دانست و بیان کرد: نام‌نویسی در طرح جهش تولید مسکن تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

وی از ثبت‌نام ۱۵ هزار و ۴۶۲ متقاضی مسکن در استان خبر داد و گفت: پالایش این افراد در حال انجام است و آورده متقاضی در طرح جهش تولید مسکن ۴۰ میلیون تومان تعیین شده و این درحالی است که ضمن واگذار زمین به صورت رایگان تخفیف‌ها در نظر گرفته شده است.

رستمی به پرداخت تسهیلات بانکی در طرح جهش تولید مسکن پرداخت و خاطر نشان کرد: در طرح جهش تولید مسکن تسهیلات بانکی ۳۵۰ میلیون تومانی برای مرکز استان بوشهر، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهر‌ها و ۲۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن در روستاها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر زمین آماده شده است افزود: با احتساب دیگر بخش‌ها اراضی آماده ساخت مسکن در جهش تولید مسکن تا ۴۸ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر زیربنا این واحدهای مسکونی را بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع دانست و بیان کرد: در طرح جهش تولید مسکن در مرکز استان بوشهر، واحدهای مسکونی در شهر جدید عالی‌شهر و یا شهر چغادک در نظر گرفته شده است.

۶۰۰۰ واحد مسکونی در عالیشهر بوشهر ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر هم با بیان اینکه شش هزار واحد مسکونی در این شهر در ۴ سال ساخته می‌شود گفت: اکنون برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی زمین آن آماده‌سازی شده و به‌زودی ساخت آنها آغاز می‌شود.

علی مقاتلی با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن در طرح جهش تولید مسکن تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن در شهر‌های جدید عالیشهر بوشهر و نایبند عسلویه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهر عالیشهر بوشهر ۶ هزار و در شهر نایبند عسلویه ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ابلاغ شده است.

۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به ساخت مسکن در ۱۲ شهر استان توسط این نهاد خاطر نشان کرد: اکنون در طرح اقدام ملی مسکن ۶۷۴ واحد مسکونی در حال ساخت است که برخی در مرحله آماده‌سازی و فراهم شدن بستر و برخی هم پیشرفت تا ۴۰ درصد دارد.

علیرضا مقدم، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر اکنون ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده و امسال ۲ هزار و ۱۸۰ واحد دیگر با دریافت تسهیلات بانکی نوسازی و مقاوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده است گفت: تاکنون از ۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی استان بوشهر ۵۸ درصد آن مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا