مازندران

آخرین وضعیت جاده و جوی مازندران | تداوم بارش‌ها و هشدار ریزش و سقوط سنگ در محورها

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در شهرستان ساری، اظهار کرد: همانطور که انتظار داشتیم از شب گذشته با تقویت جریانات شمالی از سمت غرب استان، شاهد بارش‌هایی در آسمان مازندران باشیم که بیشترین بارش از رامسر ۳۴، سفیدآب رامسر ۲۵، نوشهر ۱۶، وزرامحله محمودآباد و بندر امیرآباد ۱۴ میلی‌متر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بارش‌ها همراه با کاهش محسوس دما در آسمان مازندران ادامه دارد، افزود: ارتفاعات علاوه بر مه‌آلود شدن و کاهش دید انتظار داریم بارش‌ها به‌صورت برف و باران باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه فردا انتظار داریم از میزان بارش‌ها کاسته شود، اضافه کرد: در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به‌صورت پراکنده و در ارتفاعات کماکان بارش متناوب برف و باران را خواهیم داشت.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز یک‌شنبه از میزان ناپایداری کاسته شده و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه جو نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دمای روزانه در آسمان مازندران حاکم خواهد بود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران تا روز شنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

هشدار ریزش و سقوط سنگ در محورهای مازندران

رئیس پلیس راه مازندران نیز با هشدار نسبت به ریزش و سقوط سنگ در محورهای استان، گفت: احتمال ریزش و سقوط سنگ در فصل سرد سال به ویژه در محورهای کوهستانی هراز، کندوان و سوادکوه وجود دارد که لازم است رانندگان جوانب احتیاط را درنظر بگیرند.

یدالله جهان‌تاب، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر جوی شاهد بارش باران و لغزندگی سطح جاده‌های مازندران هستیم که تاکید بر توجه به توصیه‌های پلیس است.

وی افزود: گردنه‌های مازندران با مه‌گرفتگی و کاهش دید همراه است که لازم است رانندگان درصورت لزوم از چراغ مه‌شکن استفاده کنند‌.

رئیس پلیس راه مازندران با هشدار نسبت به ریزش و سقوط سنگ در محورهای استان، خاطرنشان کرد: احتمال ریزش و سقوط سنگ در فصل سرد سال به ویژه در محورهای کوهستانی هراز، کندوان و سوادکوه وجود دارد که لازم است رانندگان جوانب احتیاط را درنظر بگیرند.

این مسوول به پایان هفته‌های پرترافیک در محورهای مازندران اشاره کرد و گفت: معمولا پایان هفته‌ها شاهد افزایش حجم بار ترافیک در مازندران بودیم که روز گذشته شاهد افزایش ترافیک بودیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا