کردستان

آزاداندیشی و ترویج عدالت‌خواهی در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سقز، کامیل کریمیان ظهر امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک ۱۶ آذر به دانشجویان و گرامیداشت یاد شهدای دانشجو اظهار کرد: آزادیخواهی و جریان‌سازی در حوزه اندیشه از کار ویژه‌های جنبش دانشجویی مستقل است.

وی ادامه داد: جنبش و جریان دانشجویی در مقابل ظلم، آگاهی پیدا کرد و تاکنون این روحیه آزادی‌خواهی را حفظ کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه آزاداندیشی و ترویج عدالت‌خواهی در جامعه ضروری است گفت: عدالتخواهی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی  از ویژگی‌های دانشجویان در تراز انقلاب است.

کریمیان افزود: دانشجویان باید با تلاش و عزم جهادی و علمی به سمت آینده امیدوار کننده حرکت کنند.

وی گفت: دانشجویان ما باید بیدار، هوشیار و نسبت به تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، آگاه باشند.

فرماندار شهرستان سقز افزود: به دلیل جریان پویای جنبش دانشجویی، حرکت‌های اجتماعی در کشورمان از محیط دانشگاه آغاز شد.

دانشجو موذن جامعه است

محمد وارعی رئیس دانشگاه آزاد سقز هم در این مراسم با تبریک روز دانشجو و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانشجو، اظهار کرد: به تعبیر شهید دکتر بهشتی، دانشجو موذن و بیدار کننده جامعه است.

وی ادامه داد: دانشجو هشدار دهنده و بازوی مطالبه گر اجتماع است و هر اندازه دانشجویان ما آگاه به مسائل باشند، کشور در تمام زمینه ها به پیشرفت خواهد رسید.

وارعی تلاش برای تربیت نیروی متخصص از اهداف دانشگاه دانست و افزود: عزم جدی برای فراگیری علم و تحقیق از اهداف دانشجویان است.

بختیار خسروی رئیس دانشگاه پیام نور سقز هم در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: پذیرش دانشجو در این مرکز علمی به عنوان یکی از مراکز علمی و قدیمی غرب کشور که سال ۶۸ تاسیس شده، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون  ۲ هزار و ۴۰۰دانشجو در ۲۸ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و  ۱۵ نفر هیات علمی نیز مشغول تدریس هستند.

عباس ابراهیمی مسئول دفتر نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با تبریک این روز به دانشجویان گفت: نشست روسای دانشگاه های سقز با وزیر علوم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نشست در راستای افزایش جذب رشته‌های علمی و اعتبارات برای توسعه پژوهش سرا و تقویت حوزه تحقیق در مراکز علمی خواهد بود.

وی پیگیری از سرگیری دوباره فعالیت دانشگاه علمی کاربردی و تلاش برای راه اندازی مجتمع عالی سلامت را از اقدامات اخیر نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی برشمرد.

برنامه های روز دانشجو همچنین در دانشگاه فنی مهندسی و جامع علمی کاربردی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا