خراسان شمالی

آغاز تزریق دُز سوم کرونا به افراد بالای ۴۰ سال در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز فیض الله برزگر، رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام آغاز تزریق دز سوم (دز بوستر) واکسن کرونا برای گروه های سنی بالای ۴۰ سال در خراسان شمالی، اظهارکرد: افراد بالای ۴۰ سال که ۲ نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن ‌های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات و برکت) را انجام داده اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحاً مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله ۳ ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

وی گفت: دز یادآور برای افردی که ۲ نوبت واکسیناسیون اولیه آن ها اسپوتنیک و آسترازنکا بوده، متفاوت است و این دز ۶ ماه پس از تزریق دز دوم تزریق می شود.

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برای تزریق این دز نیازی به ثبت نام نیست و افراد با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می توانند این دز را دریافت کنند.

برزگر یادآور شد: خوشبختانه با افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا، ایمنی پایه حاصل شده است اما هنوز تا ایمنی کامل فاصله داریم بنابراین از افراد واکسینه نشده می خواهیم سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا رنگ بندی شهرها قرمز نشود.

وی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در موفقیت یا عدم موفقیت وضع موجود بسیار تأثیرگذار است.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا