مازندران

آغاز ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره در شرکت ایران صدرا

آغاز ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره در شرکت ایران صدرا

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز جمعه در مراسم ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی در شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا مازندران گفت: علاوه بر این دو فروند کشتی که ساخت آن با توان متخصصان داخلیآغاز شده ، ساخت دو فروند کشتی رو رو نیز در دستور کار است.

سید صولت مرتضوی افزود: این چهار فروند کشتی به ظرفیت ۱۲ هزار تن با بهره‌گیری از توان هزار متخصص ایرانی ساخته می‌شود تا نشان دهد صنعت کشتی سازی در کشور اکنون به توان داخلی تکیه دارد.

مرتضوی با اشاره به افزایش مبادلات تجاری ایران با روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر در سال‌های اخیر گفت: متناسب با آن باید ظرفیت حمل و نقل دریایی نیز باید افزایش یابد.

این در حالیست که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تیرماه امسال از امضای قرارداد ساخت کشتی رو رو با ظرفیت چهار تن برای فعالیت در دریای خزر و تردد میان بنادر شمال ایران با بندر ماخاچ قلعه روسیه خبر داده بود وکشتیرانی جمهوری اسلامی هم رقم قرارداد برای تولید هر فروند شناور رو رو را ۱۲ میلیون و ۹۸۷ هزار یورو به علاوه ۱۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و مدت زمان تولید این شناورها را ۲ سال اعلام کرده بود.

کشتی‌های رو رو به کشتی‌های حامل کامیون یا واگن قطار گفته می‌شوند که به دلیل وجود سکویی در پاشنه کشتی‌ها می‌توانند ارتباط کشتی با اسکله را فراهم سازد و به همین دلیل تخلیه و بارگیری اتومبیل‌ها، کامیون‌ها و تریلرها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از حضور در شرکت صنعتی دریایی ایران صدار به همراه استاندار مازندران، از بندر امیرآباد بازدید کرد. بندر امیرآباد بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر دارای هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت و اتصال به شبکه راه آهن کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷.۵ میلیون تن و وجود کارخانجات مانند تولید گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای نگهداری غلات از ویژگی‌های آن است.

شرکت در نماز جمعه زاغمرز و بازدید از پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر و مرکز پرورش ماهیان خاویاری در جویبار از دیگر برنامه‌های دومین روز سفر دو روزه وزیر کار به مازندران است. سید صولت مرتضوی که دیروز پنج شنبه برای انجام سفری ۲ روزه به مازندران سفر کرده بود پس از بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران و جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافته بود.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا