مازندران

آغاز مرحله سوم رزمایش اهدای خون از امروز با همکاری سپاه کربلا

به گزارش برگزیده های ایران از ساری، ذوالفقار تقوی صبح امروز در بازدید از پایگاه‌ انتقال خون شهرستان ساری اظهار کرد: به‌مناسبت هفته بسیج، سومین مرحله رزمایش اهدای خون با همکاری سپاه کربلا  با هدف تقویت ذخایر خون، از امروز شنبه ۲۹ آبان ماه امسال در سراسر استان مازندران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان مازندران، افزود: این رزمایش  تا روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه ادامه دارد  و در این مدت مراکز اهدای خون ثابت و سیار انتقال خون میزبان بسیجیان و اهداکنندگان خون خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر شرایط کرونایی و  نیاز مستمر و همیشگی مراکز درمانی و بیماران  به خون و فرآورده‌های خونی، خاطرنشان کرد: درخواست ما از تمام اقشار جامعه به‌ویژه بسیجیان استان این بوده در قالب رزمایش اهدای خون در تامین خون سالم بیماران، همانند گذشته یاری‌گر انتقال خون استان باشند.

این مسؤول یادآور شد: ۱۴هزار بیمار خاص از جمله تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی و ۵۰ مرکز درمانی به‌صورت مستمر به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند.

تقوی با اشاره به اینکه اهدای خون باید روزانه و مستمر و همیشگی باشد، گفت: با پایان موج پنجم کرونا و آغاز جراحی‌ها، مصرف خون در استان افزایش پیدا کرد و نیاز به خون جدی‌تر شده است که ضرورت دارد مردم نوع‌دوست مازندران همانند گذشته حضور مستمری داشته باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا