چهارمحال و بختیاری

آغاز هفته سالمند با شعار “تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان”

آغاز هفته سالمند با شعار “تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان”

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری، سید علی درخشان در تشریح این خبر با بیان اینکه هر ساله اول اکتبر برابر با نهم مهرماه با عنوان “روز جهانی سالمندان” گرامی داشته می شود اظهار داشت: امسال شعار این روز جهانی “تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان” تعیین شده است.

وی درخصوص روز شمار این هفته نیز افزود: اولین روز از این هفته شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ با عنوان ” مردمی سازی و تقویت سمن های حوزه سالمندی” و دومین روز آن یکشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲ تحت عنوان ” حمایت های اجتماعی، اقتصادی و تکریم سالمندان” نامگذاری شده است.

درخشان اضافه کرد: سومین و چهارمین روز هفته سالمند هم در روز های دوشنبه و سه شنبه ۱۰ و ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ با عناوین “آموزش و توانمندسازی سالمندان” و “سیاست گذاری و راهبری و همکاری بین‌بخشی در امور سالمندان” گرامی داشته می شود.

وی یادآور شد: همچنین عناوین “رسانه، آگاهی بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی”، “دسترسی عادلانه به خدمات” و “مشارکت سالمندان در خانواده و جامعه” برای ایام پایانی این هفته در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۲ تا ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ تعیین شده است.

درخشان خاطرنشان کرد: بر اساس لزوم اهمیت و توجه به قشر سالمند، در این هفته برنامه های متنوعی با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار می گردد.

به گفته وی؛ در این برنامه ها در راستای نیل به اهداف سند ملی سالمندان از جمله حفظ تکریم و منزلت سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای خودمراقبتی و نگهداری عزتمندانه در خانواده و دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایت های لازم، ارتقاء مهارت ها وتوانمندی ها و بهره مندی از انباشت تجارب در جهت افزایش مشارکت اجتماعی وآموزش شیوه سبک زندگی سالم با هدف دستیابی به سالمندی سالم و پویا، تمرکز ویژه ای بر روی موضوع سالمندی و ارائه چالش ها و راهکارهای آن خواهد شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا