Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
آغاز پایش معادن شهرستان ابهر/ با معادن متخلف برخورد قانونی می شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
زنجان

آغاز پایش معادن شهرستان ابهر/ با معادن متخلف برخورد قانونی می شود

رضا مدنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران زنجان با بیان اینکه پایش معادن شهرستان ابهر را در دستور کار اداره محیط زیست قرار داده‌ایم، اظهار داشت: برخی از معادن شهرستان ابهر ضوابط را رعایت نمی‌کنند و با معضلی به نام عدم مدیریت باطله‌های معدنی مواجه هستیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر تاکید کرد: برخی از معادن باطله‌های خود را در رودخانه‌ها، آب راه‌ها و دره‌ها تخلیه کرده‌اند که سبب انسداد بستر رودخانه‌ها شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: معادن موظف هستند نسبت به مدیریت باطله‌های معدنی و جابه‌جایی آنها به مناطق تعیین شده اقدام جدی انجام دهند.

مدنی با اشاره به برخورد با متخلفین افزود: طبق وظایف قانونی به ۱۰ معدن متخلف در شهرستان ابهر اخطاریه زیست محیطی صادر گردیده و رونوشت آنها به دادستانی شهرستان ارجاع داده شده است. رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر با اشاره به بازدیدهای میدانی از وضعیت معادن افزود: از نزدیک وضعیت دپو باطله‌های معدنی و مزاحمت‌های ماشین آلات معادن در مسیر جاده دسترسی به سمت روستا خراسانلو، جاده مشترک بین مردم محلی، دامداران را برسی نموده‌ایم.

وی تصریح کرد: ماشین‌آلات معادن با ایجاد مزاحمت و گرد و غبار املاح شیمایی معدنی، شکایت‌های متعددی را از اهای روستا در پی داشته است.

مدنی تاکید کرد: هدف محیط زیست مدیریت زیست محیطی معادن و همچنین رعایت استاندارد‌های پایه‌ای است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر در مورد صدور مجوز شکار افزود: هیچ گونه مجوز شکار در حوزه استحفاظی شهرستان ابهر صادر نشده و از همه دوست داران طبیعت تقاضا داریم موارد مشاهده شده را به یگان حفاظت اطلاع دهند.

وی با اشاره به اقدامات محیط زیست در برخورد با متخلفین محیط زیستی گفت: ۵ نفر از متخلفین شکار غیر مجاز توسط یگان حفاظت دستگیر شده که از آنان یک قبضه اسلحه ساچمه زنی ته پر کشف شد که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

مدنی تاکید کرد: نگاه محیط زیست نگاه تخصصی و منافع مردم است و آن چیزی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۲


 2021-10-28 10:08:50

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا