فارس

آماده باش نیروهای امدادی شیراز در مقابله با بحران احتمالی

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز که امروز برگزار شد، شهردار شیراز در این نشست که به منظور هماهنگی، آمادگی و بررسی نیروها و تجهیزات شهری پیش از نزول رحمت الهی با توجه به پیش بینی بارندگی برگزار شد، اظهار داشت: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران شدید در روزهای آینده، شهرداری شیراز، نیروهای مجموعه را با آمادگی کامل به صورت آماده باش درآورده است.

احسان اصنافی ادامه داد: آمادگی و اقدامات لازم برای پیش گیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه را در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی در مجموعه شهرداری شیراز انجام شده است.

وی گفت: کلیه مرخصی ها و ماموریت های معاونین، شهرداران مناطق یازده گانه، مدیران عامل سازمان ها و کلیه پرسنل اجرایی لغو و همه تا پایان زمان اعلام شده بارندگی با تجهیزات کامل در حالت آماده باش هستند.

شهردار شیراز با اشاره به شناسایی نقاط مهم و محتمل بر حادثه خیز و آبگیر اذعان داشت: محل های استقرار نیروها و تجهیزات مناطق و سازمان ها در سطح شهر شیراز مشخص شده و از صبح امروز همه در نقاط مشخص شده مستقر شده اند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات پیش از بارندگی نظیر لایروبی و پاکسازی کانال ها، بهسازی آبراه ها و مسیر آبهای سطحی در شیراز صورت گرفته، گفت: بندهای تاخیری دروازه قرآن احداث شده و مشکلی در این منطقه نخواهیم داشت.

اصنافی همچنین از انجام مکاتبات و رایزنی های لازم با سایر ادارات و ارگان های شهر شیراز برای هماهنگی و درصورت لزوم انجام اقدامات مشترک خبر داد و تاکید کرد: کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز بصورت کامل مشغول خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

شهردار شیراز در پایان از همه همشهریان درخواست کرد در هنگام بارش باران از تردد غیر ضروری پرهیز کنند و ادامه داد: از مردم می خواهیم که، از پارک خودرو در مجاورت کانالهای دفع آبهای سطحی و درختان خودداری نموده و درصورت بروز هرگونه مشکلی با سامانه ۱۳۷ شهرداری یا ۱۲۵ آتش نشانی تماس حاصل نمایند تا با همکاری متقابل مشکلات احتمالی رفع و یا به حداقل برسد.

انتهای پیام/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا