قزوین

آمار ورودی زندانیان در قزوین ۶۰درصد کاهش یافت

آمار ورودی زندانیان در قزوین ۶۰درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در این خصوص اظهار کرد: ماه محرم و صفر فرصت معنوی خوبی برای گذشت بود و این امکان برای شکات فراهم شد تا با تاسی از فرهنگ غنی و مملو از درس و حکمت عاشورا با مشارکت مردم در پویش “می بخشم به عشق حضرت ابوالفضل(ع)” از اجر و ثواب اخروی این اقدام خداپسندانه بهره‌مند شوند.

او افزود: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در خصوص اجرای سند تحول قضایی و اعتلای فرهنگ صلح و سازش بیش از ۲هزار و ۱۳فقره پرونده با تلاش همکاران منجر به صلح و سازش گردیده که نسبت به سال گذشته که ۱هزار و ۷۲۰فقره بود ۱۷درصد افزایش داشته است.

رجبی در خصوص جزییات این آمار گفت: این رقم در دادسرا با ۲۸درصد افزایش، در شعب شورای حل اختلاف مستقر در داسرای قزوین با ۸درصد افزایش و در کلانتری های شهر قزوین با ۱۳درصد افزایش نسبت به مدت مشابه روبه‌رو بوده است.

این مسئول با بیان اینکه این اقدام کاهش ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان را در پی داشته است توضیح داد: کاهش جرایم خشن، کاهش جمعیت کیفری استان و کاهش میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از دیگر نتایج موثر اجرای این طرح است.

او افزود: در ماه محرم و صفر سال جاری معرفی متهمین به زندان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد کاهش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین اظهار کرد: با توجه به افزایش ۹۹درصدی ورودی پرونده به دادسرای مرکز استان نسبت به سال جاری، با کاهش ۶۰درصدی آمار ورودی زندانیان از شعب این دادسرا مواجه هستیم که این عدد در سایر دادسراهای استان با ۳۵درصد کاهش داشته است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا