اخبار روز

آمریکا بمب افکن هسته ای را به رزمایش کره جنوبی اعزام می کند

آمریکا بمب افکن هسته ای را به رزمایش کره جنوبی اعزام می کند

به نقل از اسپوتنیک، در حالیکه تنش ها در شبه جزیره کره در هفته های اخیر جان تازه گرفته است، دولت آمریکا بنا دارد تا یک فروند بمب‌افکن هسته‌ای خود را به رزمایش مشترک به کره جنوبی اعزام کند.

بمب افکن «بی -۵۲» آمریکا که قرار است به زودی عازم رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در شرق آسیا شود، به نوعی بخشی از تنش آفرینی های تازه آمریکا در این منطقه به بهانه تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی است.

این در حالی است که «کیم سون گیونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل و جامعه جهانی باید قاطعانه از آمریکا و کره جنوبی بخواهند فوراً اظهارات تحریک‌آمیز و رزمایش‌های نظامی مشترک را متوقف کنند.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است؛ در اواخر فوریه، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و سئول، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد که با واکنش تند مقامات کره شمالی روبرو شد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا