مازندران

آموزش‌های حضوری دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی مازندران آغاز شد

به گزارش برگزیده های ایران از آمل، آموزش‌های حضوری دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی مازندران از صبح امروز شنبه مورخ ۱۵ آبان ماه در طی مراسمی با حضور عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران و رئیس دانشگاه علمی کاربردی آمل در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر آمل آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی عملی بوده و نیازمند حضور دانشجو است، برای یادگیری بیشتر دانشجویان و با توجه به فراگیری واکسیناسیون، تصمیم به برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری گرفته شده است و به صورت تدریجی تمامی کلاس‌های درس حضوری خواهد شد.

 رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران در این مراسم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانشجویان، کلاس‌های دانشگاه سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد و دانشجویان تاکنون سه ترم آموزش مجازی را تجربه کردند.

شیخ الاسلامی نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی را لازمه بازگشایی دانشگاه‌ها خواند و افزود: تمامی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه باید توجه ویژه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و در همین راستا در تمامی کلاس‌ها ناظران بهداشتی به صورت مستمر حضور خواهند داشت تا نظارت و تذکرات لازم داده شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران گفت: تمامی دانشجویان مراکز علمی کاربردی مازندران، بومی همین استان هستند و نیازی به فراهم کردن خوابگاه و سلف سرویس ندارند و به همین دلیل این مراکز نسبت به سایر دانشگاه‌ها برای رعایت پروتکل‌هایی بهداشتی با مشکلات کمتری مواجه هستند.

وی با بیان اینکه این روند شروعی برای بازگشایی کامل دانشگاه‌ها برای ترم‌های آتی است، اظهار کرد: سیاست دانشگاه‌های علمی کاربردی بر پایه برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی و حضوری مطابق پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت علوم است و شرط اصلی حضور دانشجویان و مدرسان در کلاس درس حضوری دریافت حداقل یک دز واکسن کرونا است.

لازم به ذکر است مطابق آمارهای رسمی، تاکنون ۲۲ دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح استان مازندران فعالیت دارند که حدود ۷ هزار و ۴۰۰ دانشجو در سال تحصیلی جاری در این مراکز تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۶۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا