تبلیغات

آیا برای واریز تتر باید ترون داشته باشیم؟

تتر مشهور به دلار شکست‌ناپذیر دنیای کریپتو، بالاترین حجم معاملات را در میان ارزهای دیجیتال دارد. این رمز ارز روی همه شبکه‌های بلاک چینی اصلی دنیا عرضه شده است و این می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی شود. برای مثال،‌ گاهی کاربران نمی‌دانند که برای واریز تتر (USDT) باید در کیف پول خود ترون داشته باشند یا نه. با ما همراه باشید تا فرق انواع ترون در شبکه‌های مختلف و نیازمندی‌های انتقال تتر را توضیح دهیم و بفهمیم آیا برای انتقال تتر به خرید ترون نیاز داریم یا نه.

تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر استیبل کوینی است که ارزش آن به دلار آمریکا وابسته است و هر ۱ واحد تتر با ۱ دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. ذخایر پشتوانه تتر از دارایی‌های مختلفی از جمله دلار آمریکا و بیت کوین (BTC) تشکیل شده است. تتر برخلاف بیشتر ارزهای دیجیتال استخراج نمی‌شود بلکه توسط شرکت تتر لیمیتد (Tether Limited) تولید و توسط صرافی بیت فینکس (Bitfinex) صادر می‌شود. برای این کار ابتدا ارز فیات پشتیبان به ازای هر USDT به خزانه تتر واریز می‌شود.

تتر اگرچه با فراز و نشیب‌هایی روبرو شده است، اما قطعا برای جامعه کریپتو مفید بوده است. این استیبل کوین با اختلاف پرکاربردترین ارز دیجیتال دنیا از لحاظ حجم معاملات است و بیت کوین پس از آن در رتبه دوم قرار می‌گیرد. ارز تتر همچنین یک منبع مهم نقدینگی در بازار است، در بسیاری از صرافی‌ها به عنوان جفت ارز استفاده می‌شود و سرمایه‌گذاران در ترندهای نزولی بازار برای محافظت از سرمایه خود به خرید تتر متوسل می‌شوند. علاوه بر این،‌ تتر به کاربران اجازه می‌دهد به مارکت کریپتو دسترسی داشته باشند بدون اینکه در معرض نوسانات بالای آن قرار گیرند.

آیا برای واریز تتر به صرافی باید ترون داشته باشیم؟

ارز دیجیتال usdt روی شبکه‌های متعددی از جمله سولانا (Solana)،‌ بایننس اسمارت چین (BSC)،‌ پالیگان (Polygon) و… صادر شده است،‌ اما پر استفاده‌ترین نسخه‌های USDT، تتر مبتنی بر شبکه ترون با استاندارد TRC20و تتر مبتنی بر شبکه اتریوم با استاندارد ERC20 است. اگرچه ارز دیجیتال تتر ابتدا روی شبکه اتریوم عرضه شد و به شهرت رسید اما اکنون بیش از ۵۰ درصد از کل عرضه تتر روی شبکه ترون قرار دارد. دلیل رواج بیشتر تتر شبکه ترون بیش از هر چیز کارمزدهای پایین این شبکه است. کارمزد انتقال روی ترون از اتریوم و برخی شبکه‌های دیگر بسیار کمتر است. علاوه بر این،‌ سرعت تراکنش‌های انتقال روی بلاک چین ترون بالاتر از اتریوم است که عامل دیگری برای استقبال کاربران از تتر TRC20 است.

استاندارد TRC20 استاندارد توکنی شبکه ترون است و تتر صادر شده روی ترون با عنوان TRC20-USDT نیز شناخته می‌شود. هنگام واریز به صرافی یا انتقال انواع مختلف تتر باید چند نکته را به خاطر داشته باشید. مثل بیشتر تراکنش‌های بلاک چینی،‌ استفاده از تتر روی شبکه ترون مستلزم پرداخت کارمزد تراکنش است. کارمزدهای هر شبکه با ارز دیجیتال بومی همان شبکه پرداخت می‌شوند؛‌ کارمزد انتقال تتر روی شبکه اتریوم با ETH و کارمزد انتقال تتر روی بایننس اسمارت چین با BNB پرداخت می‌شود. به همین ترتیب،‌ برای واریز تتر مبتنی بر شبکه ترون به ارز دیجیتال بومی این شبکه، یعنی TRX برای پرداخت کارمزد نیاز دارید. پس در صورتی که قصد انتقال ارز دیجیتال تتر ترون به صرافی یا والت دیگری را دارید باید ابتدا اقدام به خرید ترون کنید.

کارمزدها بسته به ازدحام شبکه متغیر خواهند بود. اما به طور کلی،‌ کارمزدهای شبکه ترون بسیار ارزان‌تر از شبکه‌ای مثل اتریوم است. در حال حاضر، کارمزد هر انتقال تتر روی بلاک چین TRON چیزی حدود ۱ تا ۲ دلار است. علاوه بر این، کارمزد والت یا صرافی مورد استفاده شما نیز روی جمع کارمزدی که برای واریز می‌پردازید تاثیر خواهد داشت.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید والتی است که تتر TRC20 را به آن انتقال می‌دهید. اگر تتر trc20 را به یک والت اتریومی یا والت مختص شبکه دیگری انتقال دهید، ارز usdt خود را برای همیشه از دست داده‌اید و راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد. همیشه هنگام انتقال تتر روی شبکه ترون،‌ علاوه بر داشتن مقدار کافی از ارز دیجیتال trx، باید مطمئن شوید والت مقصد تتر از توکن‌های TRC20 پشتیبانی می‌کند. از جمله والت‌های مشهور سازگار با شبکه ترون می‌توان به تراست ولت،‌ اتمیک والت و اکسودوس اشاره کرد.

سخن پایانی

تتر محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است که به عنوان مهم‌ترین منبع نقدینگی در صنعت ارزهای دیجیتال عمل می‌کند و روی شبکه‌های متعددی وجود دارد. اما پرکاربردترین انواع USDT،‌ تتر مبتنی بر شبکه ترون و تتر مبتنی بر شبکه اتریوم هستند. هنگام انتقال تتر روی هر شبکه‌ای به ارز بومی آن شبکه برای پرداخت کارمزد انتقال نیاز دارید. در مورد تتر ترون،‌ باید مقدار کافی ارز دیجیتال TRX را برای پرداخت کارمزد شبکه در اختیار داشته باشید. علاوه بر این،‌ هنگام انتقال تتر TRC20 مراقب باشید که کیف پول دریافت‌کننده یک والت شبکه ترون باشد در غیر این صورت تتر خود را از دست خواهید داد. همین موضوع در مورد تتر روی سایر شبکه‌ها نیاز صدق می‌کند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا