تبلیغات

آیا بینگ ایکس صرافی مناسبی برای انجام معاملات ارز دیجیتال است؟

نام اولیه صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس است که در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور به ثبت رسید و در سال ۲۰۲۱ نام خود را به BingX تغییر داد. این صرافی به بزرگترین صرافی در حوزه‌ی سوشیال تریدینگ معروف بوده و خدمات گسترده‌ای همچون معاملات فیوچرز، مارجین، کپی تریدینگ و بسیاری از ابزارهای معاملاتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

در حال حاضر این خدمات در تعداد زیادی کشور قابل دسترس بوده اما عمده‌ی کاربران این صرافی را از کشورهای اوکراین و روسیه تشکیل می‌دهند. کاربران می‌توانند با ثبت نام در صرافی بینگ ایکس از خدمات آن بهره ببرند. در ادامه‌ی مطلب به بررسی مفصل این صرافی خواهیم پرداخت.

معرفی و بررسی صرافی بینگ ایکس (BingX)

در گذشته ایرانیان بدون هیچ گونه محدودیتی امکان ثبت نام در صرافی بینگ ایکس را داشتند اما در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ورود از طریق IP ایران به این صرافی ممنوع شده و آدرس سایت آن‌ها با نشانی bingx. com برای ایرانیان فیلتر شده است.

با این حال امکان انجام معامله بدون احراز هویت همچنان باقی است اما پیشنهاد می‌شود برای حفظ امنیت بیشتر برای ورود به این صرافی از فیلترشکن استفاده گردد. یکی از مزایای این صرافی برای ایرانیان، پشتیبانی از زبان فارسی بوده و افراد می‌توانند بیش از ۳۸۰ رمز ارز را در آن مبادله کنند.

کارمزد معاملاتی بسیار پایین این صرافی به همراه پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی آن از دیگر ویژگی‌هایی است که افراد را تشویق به ثبت نام در آن می‌کند. همچنین حجم معاملاتی روزانه نسبتا بالای این صرافی در کنار قابلیت کپی تریدینگ آن از دیگر ویژگی‌های وسوسه برانگیز آن به حساب می‌آیند.

سطح اعتبار صرافی بینگ ایکس

یکی از فاکتورهای مهم برای بررسی اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال، حضور یا عدم حضور آن در لیست سایت کوین مارکت کپ است. صرافی بینگ ایکس در حال حاضر با ثبت حجم معاملات روزانه‌ی بیش از ۱۵۴ میلیون دلار در جایگاه چهل و چهارم این لیست قرار داشته که نشان دهنده‌ی معتبر بودن آن است.

همچنین تعداد بازدید کننده ۸ میلیونی این صرافی بر طبق گزارشات ماهانه‌ی سایت similarwed دلیل دیگری بر معتبر بودن آن است. از طرفی دیگر تا این زمانم هیچ گزارشی مبنی بر هک، پولشویی و کلاهبرداری از بینگ ایکس منتشر نشده و افراد زیادی در حال استفاده از آن در سراسر دنیا هستند.

کارمزد صرافی بینگ ایکس

یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خوب می‌تواند میزان کارمزد معاملاتی آن باشد. کارمزد معاملاتی در صرافی بینگ ایکس مقرون به صرفه بوده و کاربران با ثبت نام در صرافی بینگ ایکس می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند. در ادامه نحوه‌ی دریافت کارمزد معاملاتی و تخفیفات این صرافی را بررسی می‌کنیم.

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس

BingX در قسمت معاملات فیوچرز در حالت میکر حداکثر ۰.۰۲ درصد و در حالت تیکر حداکثر ۰.۰۵ درصد از هر معامله کارمزد دریافت می‌کند. لازم به ذکر است که با افزایش حجم معاملات میزان دریافت کارمزد به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کند.

کارمزد معاملات اسپات صرافی بینگ ایکس

یکی از امکاناتی که اخیرا صرافی بینگ ایکس در اختیار کاربران خود قرار داده است، عدم دریافت کارمزد در معاملات اسپات از کاربرانی است که با کد معرف ثبت نام کرده اند. البته هنگام خرید و فروش کارمزد از کاربران کسر شده و در انتهای ماه به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

امکانات و خدمات صرافی بینگ ایکس

علاقه مندان به بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با ثبت نام در صرافی بینگ ایکس از خدمات زیر بهره‌مند شوند.

معاملات اسپات (Spot): کاربران پس از ثبت نام در بینگ ایکس قادر به معامله‌ی بیش از ۳۰۰ رمز ارز به صورت تکی و جفت در این صرافی می‌شوند. این افراد می‌توانند برای نگهداری دارایی‌های خود از کیف پول اختصاصی بینگ ایکس استفاده کنند.

معاملات فیوچرز (Perpetual Futures): یکی دیگر از خدمات معاملاتی بینگ ایکس آن است که به معامله گران اجازه خرید و فروش با اهرم را می‌دهد. ان‌ها می‌توانند از هر دو جهت بازار استفاده کرده و با خرید و فروش طبق قراردادهای آتی کسب سود کنند.

ترید در بازار فارکس: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که با ثبت نام در صرافی بینگ ایکس میتوان از آن بهره برد، امکان معامله در بازار فارکس در این صرافی است. در حال حاضر کاربران قادر به معامله‌ی برخی از نمادهای اصلی بازار فارکس در این صرافی هستند.

اتصال اکانت به سایت تریدینگ ویو: اماکن اتصال به اکانت تریدینگ ویو از دیگر مزایایی است که با ثبت نام در صرافی بینگ ایکس در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربران می‌توانند از این قابلیت جهت مدیریت بهتر معاملات خود استفاده کنند.

قابلیت کپی تریدینگ: کپی تریدینگ یکی از ویژگی‌های بارز صرافی بینگ ایکس بوده که طی آن کاربران با بررسی سابقه‌ی معامله گران می‌توانند حساب خود را به اکانت آن‌ها وصل کرده و بدون نیاز به هیچگونه فعالیتی از این ویژگی سود کسب کنند.

پشتیبانی از واحد ریال: صرافی بینگ ایکس تنها صرافی ارز دیجیتال خراجی است که کاربران در آن می‌توانند قیمت رمز ارزها را در بخش اسپات با واحد ریال مشاهده کنند.

پشتیبانی از زبان فارسی: کاربران ایرانی که در صرافی BingX ثبت نام می‌کنند، از پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی این صرافی از طریق ثبت تیکت، چت آنلاین و تلگرام به زبان فارسی بهره می‌برند.

اپلیکیشن اختصاصی صرافی بینگ ایکس: صرافی بینگ ایکس برای بالا بردن سطح کیفی و سرعت معاملات مشتریان خود اپلیکیشن اختصاصی خود را بر روی دو سیستم عامل اندروید و IOS طراحی کرده و توسعه داده است.

اتصال به متاتریدر: کاربران صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس می‌توانند اکانت خود را به برنامه‌ی متاتریدر ۵ وصل کرده و به این طریق معاملات خود را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند.

بینگ ایکس در شبکه‌های اجتماعی

صرافی بینگ ایکس در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و یوتیوب فعالیت دارد. صفحه اینستاگرامی این صرافی چندان فعال نبوده و تنها دارای ۹۰۰ دنبال کننده می‌باشد. بر خلاف اینستاگرام، اکانت توییتر بینگ ایکس بسیار فعال بوده و به صورت روزانه و منظم در آن محتوا آپلود می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۱۲۶ هزار نفر این اکانت را دنبال می‌کنند. آخرین شبکه‌ی اجتماعی‌ای که بینگ ایکس در آن فعالیت دارد، یوتیوب بوده که دارای ۷ هزار دنبال کننده است و عمده‌ی فعالیت‌های آموزشی صرافی در این کانال انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این نوشته با جزئیات صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس آشنا شدیم و متوجه شدیم که این صرافی مشهورترین پلتفرم سوشیال تریدینگ در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این صرافی سطح امنیتی بالایی داشته و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. علاقه مندان می‌توانند با ثبت نام در صرافی bingx می‌توانند از خدمات ویژه‌ی آن و به خصوص قابلیت کپی تریدینگ استفاده کرده و کسب درآمد کنند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا