علمی و فناوری

آیپد پرو ۲۰۲۴ چقدر گران خواهد شد؟

آیپد پرو ۲۰۲۴ چقدر گران خواهد شد؟

به گزارش خبرگزاری برگزیده، دیجی تایمز ادعا می‌کند که قیمت تبلت آیپد پرو اولد ممکن است ۱۶۰ دلار افزایش پیدا کند. این مبلغ بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه است. قیمت آیپد پرو ۱۱ اینچی از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود؛ درحالی‌که قیمت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با نمایشگر LCD (از نوع Mini LED) برابر با ۱٬۰۹۹ دلار است.

براساس گزارش زومیت، قبلاً پیش‌بینی می‌شد که قیمت‌ نسل بعدی آیپد پرو ۱۱ اینچی از ۱,۵۰۰ دلار و قیمت مدل ۱۳ اینچی از ۱,۸۰۰ دلار آغاز شود؛ اما اگر ادعای دیجی تایمز درست باشد، قیمت اولیه‌ی آیپد پرو ۱۱ اینچی اولد زیر ۱,۰۰۰ دلار باقی می‌ماند و نمونه‌ی ۱۳ اینچی حدود ۱,۲۰۰ تا ۱,۳۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

افزایش قیمت آیپد به پنل‌های اولدی نسبت داده می‌شود که اپل تاکنون از آن‌ها در آیپد استفاده نکرده است. پنل‌های اولد گران‌تر از پنل‌های LCD هستند و الزامات خاص اپل برای این صفحه‌نمایش‌ها، مانند طراحی بسیار نازک، به قیمت بیشتر آن‌ها درمقایسه‌با سایر پنل‌های موجود در بازار منجر شده است.

آیپد پرو ۲۰۲۴ چقدر گران خواهد شد؟

درمقابل، فناوری اولد نه‌تنها طول عمر و کارایی نمایشگر را بهبود می‌بخشد؛ بلکه امکان رسیدن به سطوح روشنایی بیشتر را فراهم می‌کند. اپل پنل‌های اولد را از سامسونگ و ال‌جی دیسپلی تأمین می‌کند که گفته می‌شود در حال توسعه‌ی فناوری Tandem OLED برای اپل هستند.

نمایشگر اولد با فناوری Tandem به‌جای یک لایه، دو لایه سلول LED دارد. روشنایی و دوام این پنل‌ها بیشتر است و درعین‌حال، انرژی مصرفی مؤثرتر در قطعات پنل پراکنده ‌می‌شود تا پایداری بهینه‌ای داشته باشند.

انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیپد پرو از تراشه‌ی M۳ اپل قدرت بگیرند و با شارژ MagSafe و نسخه‌ی تازه‌ای از مجیک کیبورد همراه شوند که شامل ترک‌پدی بزرگ‌تر است تا آیپد پرو بیشتر شبیه به لپ تاپ مک بوک به‌نظر برسد.

انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیپد ایر و آیپد پرو در اواخر ماه مارس (اسفند و فروردین) هم‌زمان با انتشار iOS ۱۷.۴ و iPadOS ۱۷.۴ معرفی شوند.

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا