زنجان

ائمه جمعه استان زنجان بر لزوم حفظ وحدت و توجه دولت به مناطق محروم در تنظیم بودجه تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، تلاش برای حفظ وحدت و خودداری از بیان مسائل تفرقه‌انگیز، برخورد با هتاکان، توجه دولت به مناطق محروم در لایحه بودجه ۱۴۰۱، همراهی مدیران استانی با دولت، لزوم دقت در مذاکرات وین و توجه به وضعیت آب و هوایی در قیمت‌گذاری انرژی از جمله مسائل مطرح شده در خطبه‌های نماز این هفته استان بود.

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به قرار گرفتن در روز حمل و نقل، ضمن گرامیداشت این روز، اظهار کرد: بخش حمل و نقل، نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی محسوب می‌شود.

گلایه از عدم ساماندهی حمل و نقل مسافری در ماهنشان

امام جمعه ماهنشان از عدم ساماندهی مناسب حمل و نقل مسافری و نبود زیرساخت‌های مناسب در شهرستان ماهنشان گلایه کرد و از مسؤولین شهرستانی و استانی خواست تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله و نیاز به جهاد تبیینی که بهترین وسیله تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام الله که خطبه پر محتوای آن بانو است، از همه علما و روحانیون و مداحان و اهل تریبون و صحبت خواست تا با شناخت کافی از شخصیت حضرت زهرا نسبت به دیگران معرفت افزایی کنند.

علی‌اکبری با تاکید به لزوم مسئله وحدت در بین مسلمین از علما و مداحان خواست از بیان مسائل تفرقه انگیز خوداری کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و با بیان اینکه دو قشر دانشجو و طلبه در حرکت اجتماعی و در روند تحول فکری جامعه نقش اساسی دارند و دشمن مشترک آنان به فکر شکاف میان این دو بخش است، ادامه داد: باید هر دو قشر به فکر هماهنگی و اختلاط سازنده با مردم جامعه باشند.

وی به سابقه تاریخی مذاکرات برجام و خروج یک طرفه آمریکا و عدم برگشت به تعهدات برجامی اشاره و تصریح کرد: مذاکرات وین و تلاش آمریکا برای تغییر ریل حرکت و عوض کردن زمین بازی از مذاکرات وین به مذاکرات آژانس است و تاکید بر نقشه راه آمریکا که به وسیله آژانس و بدون رفع تحریم‌ها و انجام تعهدات خود ذیل برجام به دنبال مقصر سازی ایران و بسیج افکار عمومی علیه کشورمان و در نهایت صدور قطعنامه ضد ایرانی حکام آژانس و در نهایت فعال کردن مکانیسم ماشه است.

علی‌اکبری تاکید کرد: در این میان نیازمند اتحاد همدلی همفکری فطانت و شجاعت  و دل نبستن به آمریکا و اروپا هستیم و تاکید بر اقتصاد مقاومتی و گوش به فرمان ولی فقیه زمان بودن است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به  بودجه کل کشور که محصول تدابیر معیشتی و اقتصادی دولت سیزدهم بوده و با تشکر از رویکرد نوینی که در بودجه امسال رخ داده است، افزود: توجه ویژه به مناطق محروم از جمله مواردی است که نمایندگان مجلس در تصویب بودجه باید مد نظر قرار دهند.

همچنین امام جمعه خرمدره هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و تبیین سبک زندگی آن حضرت گفت: حضرت زهرا (س) الگوی ناب زندگی انسانی است که مردم و مسؤولان باید قدردان آن بوده و به معرفی و احیای سبک زندگی آن حضرت بپردازند، چرا که دشمن در حال معرفی الگوهای کاذب و اغواگر است.

حسینعلی زاهدی‌پور توهین به حضرت زهرا و اهل بیت عصمت و طهارت نشان از درک نادرست از جایگاه آن بزرگواران دانست و افزود: همه فرقه‌های اسلامی، ارادتمند اهل بیت و حضرت زهرا (س) هستند و اجازه نخواهند داد معدود افراد بی‌بصیرت نسبت به آن بزرگوران عقده‌گشایی کنند.

لزوم برخورد با هتاکان به مقدسات دینی توسط قوه قضاییه

وی ادامه داد: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود ضمن برخورد جدی با وحدت شکنان و هتاکان به مقدسات دینی به ویژه ساحت قدسی حضرت زهرا (س) از تکرار عقده‌گشایی‌ها جلوگیری کند

امام جمعه خرمدره ضمن تحلیل روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: آمریکا و مذاکره کنندگان در رؤیای خلع سلاح موشکی ایران با آرزوی سلطه قبل از انقلاب بر ایران هستند و مقاومت مردم ایران و بصیرت تیم مذاکره کننده، چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نخواهد داد.

وی تاکید کرد: روند حاکم بر مذاکرات و عدم تغییر سیاست استعماری و استکباری آمریکا با حاکمیت دموکرات‌ها، با وجود امید برخی‌ داخلی‌ها به دموکرات‌ها به جای امید به توانمندی‌ داخلی، می‌تواند تجربه‌ و درس عبرتی دیگر برای بی‌بصیرت‌ها باشد. 

زاهدی‌پور با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور ادامه داد: انقباضی بودن بودجه در بخش هزینه‌های جاری، افزایش پرداختی به نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، کاهش فروش اوراق مشارکت و حمایت غیر مستقیم از بورس، افزایش نسبی شفافیت بودجه از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ است که باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه هنوز جای خالی عدالت و شفافیت مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ احساس می‌شود. 

لزوم توجه به جنگ روایت‌ها

امام جمعه خرمدره با تبیین اهمیت روایتگری و جنگ روایت‌ها افزود: اگر چه برخی اقدامات سلبی ممکن است فوایدی در این عرصه داشته باشد، در عین حال متأسفانه برنامه و حمایت‌ خاصی در ارتباط با روایتگری در فضای مجازی از سوی مسؤولان فرهنگی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: سیاه‌نمایی ایران بعد از انقلاب، بهشت‌نمایی از ایران قبل از انقلاب از مصادیق توطئه و جنگ روایتگری دشمن و نوچه‌های داخلی آن است.

همچنین امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین و روایت حقایق جامعه و با بیان اینکه دستاوردها و مشکلات، نقاط قوت و ضعف را اگر خودمان بیان نکنیم دشمن خلاف آن را نقل خواهد کرد، گفت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی مثل بی بی سی و سی ان ان فرماندهی جنگ روایت‌ها را بر عهده دارند و در حوزه رسانه‌ای ایران هم بی بی سی برگزیده های ایرانی و نوکران و نوچه‌های رسانه‌ای از شبکه‌های ماهواره‌ای و روزنامه‌ای شرکای جنگ روایت‌ها هستند.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب با بیان اینکه در جنگ روایت‌ها ایران، متهم به بزرگترین تهدید جهان شد، تولید و توان دفاعی عامل مشکلات اقتصادی معرفی شد در حالی که ۵ درصد کل بودجه برای صنعت دفاعی است،  مدافعان حرم که برای دفاع از امنیت، ناموس و کشور به جنگ داعش می رفتند را متهم به پول گرفتن و کمک به سوریه کردند، دوران پهلوی را بهشت معرفی کردند اما دستاوردهای ۴۲ انقلاب اسلامی را نادیده گرفتند و مقاومت را بی‌فایده توصیف کردند در حالی که مقاومت دستور قرآن و سیره انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام است، افزود: تغییر باورها و گرایشات سیاسی و ذائقه فرهنگی از اهداف جنگ روایت‌هاست.

وی با بیان اینکه اگر واکسیناسیون عمومی انجام نمی‌شد معلوم نبود واکسن چه جور به دست ما می رسید، اما تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون واکسن از تولیدات داخلی و واردات خارجی انجام شده و همچنین آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده از حقایقی است که باید تشریح شود، گفت: جهاد تبیین خنثی کننده جنگ روایت‌ها است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه با گذشت حدود چهار ماه از فعالیت دولت سیزدهم انتظار می‌رفت وضعیت فرمانداری‌ها باید در کنار دقت، با سرعت بیشتری هم انجام می‌شد، چرا که این کار هم به ضرر شهر و هم به ضرر دولت است، گفت: ما در انتخاب فرماندار دخالتی نداریم اما بدنه دولت باید مثل رئیس جمهور فعال و با سیاست‌های دولت همراه باشد.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه مستقل از هم هستند و مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس را از دخالت در امور اجرایی منع فرموده و فرماندار باید توسط دولت انتخاب شود و البته مشورت به دیگران اشکالی ندارد، ادامه داد: فرماندار باید فرماندار باشد نه فرمان بُرادار و امیدواریم بزودی فرماندار سلطانیه معرفی شود.

ارزیابی مجدد در قیمت‌گذاری انرژی

همچنین امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های این هفته با اشاره به آب‌ و هوای شهرستان طارم گفت: مسؤولان باید در ارزیابی قیمت انرژی در این شهرستان تجدید نظر کنند.

حجت‌الاسلام مهدی نصیری اقدامات طرف‌های غربی مذاکره در وین را بازی تکراری آن‌ها برای عدم توجه به حقوق مردم ایران دانست و ادامه داد: ایران در ایران مذاکرات به دنبال حقوق مردم خود است و آن‌ها هستند که به تعهدات خود پایبند نیستند.

وی با تاکید بر اینکه در موافقتنامه‌های بین‌المللی اگر امور به نفع امریکا نباشد، آن‌ها تعهدی را نمی‌پذیرند، افزود: منتهی آن‌ها باید متوجه باشند که ایران را با دیگر کشورها مقایسه نکنند به همین دلیل نباید با زبان تهدید با ایران صحبت کنند چرا که آن‌ها بیشتر از ما به مذاکره نیازمند هستند. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-20 02:05:57

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا