زنجان

ائمه جمعه زنجان چه گفتند؟/ رزمایش پیامبر اعظم نشان دهنده اقتدار کشورمان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه هیچ اعتمادی به وعده و تضمین غرب نیست، بر ضرورت هوشیاری در مقابل دشمنان تاکید و رزمایش پیامبر اعظم را نشان دهنده اقتدار کشورمان برای مقابله با تهیدات دشمنان برشمردند.

 

هیچ اعتمادی به وعده و تضمین غرب نیست

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اهداف برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) و با بیان اینکه مراکز هسته‌ای ایران مورد تهدید دشمنان بود و این رزمایش هشداری قاطع به گستاخی‌های رژیم صهیونیستی بود، اظهار داشت: آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی در دشمنی با ایران وظایف خود را تقسیم کرده‌اند. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در شرایط کنونی و در دولت بایدن، دموکرات‌ها مانند همیشه خود را پلیس خوب نشان می‌دهند و اروپا نقش پلیس بد را بازی می‌کند، افزود: رژیم جنایتکار و سفاک صهیونیستی هم در این میان نقش شرور سر گردنه را ایفا کرده و ایران را به نیابت از آمریکا تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر نیروهای نظامی خود را در غرب آسیا بخاطر رسوایی و شکست و فرسودگی نیروهای نظامی خود کاهش می‌دهد و در این حال اگر ایران را تهدید کند، چیزی شبیه طنز خواهد بود و کسی باور نخواهد کرد، افزود: رژیم صهیونیستی از کاهش حضور نظامی آمریکا نگران است و با تهدید ایران به دنبال جلب توجه و اعلام دوستی با متحدان خود است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه با بیان اینکه تهدید رژیم صهیونیستی گزافه گویی است و اگر تهدید آنها عملی شود ایران همه زیر ساخت‌های نظامی متحدان آمریکا را در هم می‌کوبد، افزود: آزموده را آزمودن خطاست و ملت ایران بارها ثابت کرده پای آمارهای خود خواهد ایستاد.

حسینی نسب با بیان اینکه این تهدیدات بی‌ربط به مذاکرات هم نیست و توافق طرفین برای مذاکره بر روی متن پیشنهادی ایران که تلفیقی از مذاکرات دور ششم و جدید است و این نشانه نسبتا خوب از مذاکرات است و البته هیچ اعتمادی به وعده و تضمین غرب نیست، افزود: رزمایش پیامبر اعظم و مذاکرات وین نشان می‌دهد موازنه قدرت در میدان و دیپلماسی در دست ایران است.

وی با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و با تاکید بر گرامیداشت یوم الله ۹ دی گفت: ابعاد فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران پس از ۸ ماه شکست خورد و بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی بر علیه انقلاب اسلامی ناکام ماند، گفت: هدایت ها و رهبری های حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری، حضور بصیرت مدارانه و انقلابی مردم و پیوند عمیق امام و امت سه عنصر اساسی در ناکامی فتنه ۸۸ بود و لذا روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفت.

 

روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود

حجت‌السلام علیرضا علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به روز ثبت احوال و آغاز هفته ثبت احوال اظهار کرد: این ایام بهترین فرصت برای آگاهی از وظایف و خدمات این سازمان بوده و همچنین اگاهی از مشکلات زحمتکشان این عرصه است.

امام جمعه ماهنشان به وظایف این سازمان که تهیه اطلاعات ثبتی اساسی مانند زاد و ولد، مرگ و میر و ازدواج و نیز صدور مدارک هویتی اشاره کرد و گفت: لازمه عمل به ثبت درست اطلاعات همکاری آحاد مردم با این اداره است.

وی با اشاره به عملیات کربلای ۴ که عملیاتی تهاجمی بوده و از پیچیده‌ترین عملیات دفاع مقدس محسوب می‌شود، اشاره کرد و از همه جوانان خواست علل شکست و پیروزی رزمندگان را در عملیات‌ها را مطالعه کنند.

علی اکبری به روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸ از قبل طراحی شده بود و هدف آن ایجاد شکاف بین امام و امت بود و این هدف‌گذاری شوم امروز نیز با پیچیدگی بیشتر در بستر تحریم، تحریف و جنگ شناختی، در دستور کار جدی دشمنان است که باید در راستای رسالت و بصیرت افزایی به جهاد تبیینی پرداخت و لذا و از روحانیون و فرهنگیان اهل بصیرت خواست تا بصیرت افزایی نمایند.
امام جمعه ماهنشان به روز اعدام صدام، رئیس جمهور سابق عراق اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری که از کشتن لذت می‌برد و دنیا هرگز جنایتش را فراموش نخواهد کرد باید این ملعون در مقابل تمام جنایت هایش محاکمه می شد اما باید صدام‌های دیگری که جنایت می‌کنند عبرت بگیرند و منتظر انتقام و سوء عاقبت باشند کسانی که در یمن و فلسطین و جاهای دیگر کشتار راه انداخته عبرت بگیرند که خون مظلومان دامنگیر شان خواهد شد.

فتنه ۸۸ جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود

حجت‌ااسلام سید علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۹ دی اظهار داشت: فتنه ۸۸ با همه خسارت‏‌ها و چالش‏‌هایى که علیه جمهورى اسلامى، خدشه به حیثیت و آبروى بین‏‌المللى کشور، خسارات مادى و معنوى، کشته و زخمى شدن تعدادى بیگناه، تخریب اموال عمومی و مردم و… داشت، عبرت‌ها و درس های فراوانی بود که با بازخوانی آن قابل دسترسی است.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه فتنه ۸۸ جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود، اما بسیار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام بود افزود: جنگ احزاب که به جنگ خندق معروف است، به‌ صورتی شکل گرفت که همه احزاب و گروه‌ها وقتی دیدند هر کاری علیه اسلام انجام می‌دهند نتیجه نمی‌گیرند، تصمیم گرفتند اختلافات را کنار گذاشته همه با هم ائتلاف و اسلام نوپای آن روز را از میان بردارند.

وی با بیان اینکه اکنون که ۱۲ سال از فتنه ۱۳۸۸ می‌‏گذرد و در آستانه نهم دى یعنى روز بصیرت و آغاز دهه بصیرت قرار گرفته‏‌ایم، این سؤال ممکن است مطرح شود که آیا همچنان نیاز به یادآورى و بازخوانى آن حادثه وجود دارد یا خیر؟ ادامه داد: در این باره دو دیدگاه در سطح جامعه و سیاستمداران وجود دارد؛ برخی معتقدند، یادآورى مجدد و هر ساله فتنه سال ۸۸ انسجام داخلى را از بین می‌‏برد و این امر ضد وحدت ملى است؛ برخی بر این باور هستند که، نه فقط وقایع و تحولات پیچیده سال ۸۸، بلکه همه رویدادهاى حساس تاریخ باید در زمان خود به قصد درس گرفتن و عبرت آموزى بازخوانى شود.

وی با اشاره به اینکه این روزها جمهوری اسلامی ایران رزمایشی تهاجمی و کم سابقه و با اقتدار را آغاز کرده است، گفت: با توجه به لفاظی ها و تهدیدات صورت گرفته علیه مراکز هسته‌ای ایران، احتمال می‌رفت این رزمایش عمدتاً به تمرین‌های دفاعی اختصاص داشته باشد، اما شواهد حکایت از رویکرد به شدت تهاجمی آن دارد.

موسوی رزمایش پیامبر اعظم(ص)، در حقیقت هشدار قاطع ایران به گستاخی های رژیم صهیونیستی است، گفت: این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و براساس شبیه سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی جنگ‌های سخت و نیمه سخت و نرم در حال اجراست.

وی افزود: در این رزمایش نیروهای زمینی، دریایی و هوا فضای سپاه به همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می‌پردازند.
 

معلمان مراقب سوء استفاده دشمنان باشند

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی مراسم تعطیل شده است، اظهار کرد: مردم در این ایام به کارهای عامه‌المنفعه بیشتر بپردازند و در این ایام محرومان را فراموش نکنند.

امام جمعه آب‌بر با اشاره به اینکه خانواده‌ها بیشتر به فرنزدان خود توجه داشته باشند، گفت: خانواده مراقب دوستان ناباب و نا اهل باشند تا آینده انها تباه نشود.

وی با بیان اینکه اعتراض و تجمع معلمان صنفی است، افزود: معلمان عزیز مراقب باشند تا دشمنان از این تجمعات سوء استفاده نکنند.

منصوری با اشاره به روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: باید در ساخت و ساز واحدهای مسکونی دقت کنند تا اثرات بلایای طبیعی در کشور کاهش یابد.

امام جمعه آب‌بر به اجرای رزمایش پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: این رزمایش نشان دهنده اقتدار دفاعی کشورمان برای مقابله با هر گونه تهدیدات خارجی از سوی رژیم صهیونیستی و دشمنان نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز بصیرت و یوم الله ۹ دی گفت: وقتی فتنه گران در سال ۱۳۸۸ کشور را به سمت آشوب می‌بردند مردم با بصیرت با هوشیاری و بصیرت خود فتنه را خاموش کردند.

حجت‌الاسلام حسین علی ازهدی پور نیز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه به دلیل رویکرد تهاجمی، پاسخ دندان شکن به دشمنان ایران اسلامی به ویژه رجزخوانی‌های رژیم اشغالگر قدس بوده و تا حد زیادی می‌تواند مسیر مذاکرات را تسهیل کند.

امام جمعه خرمدره افزود: هم مردم ایران، هم رژیم صهیونیستی و هم تمام قدرت‌های دنیا می‌دانند که تهدید رژیم صهیونیستی با محوریت حمله نظامی به ایران، طنزی بیش نیست. 

وی با اشاره به نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، متعلق به همه مردم ایران است؛ ادامه داد: حضور پرشور مردم در میدان در این روز با عمق بصیرت و آگاهی سیاسی، دشمنان این نظام مردمی را ناامید کرد. 

زاهدی پور با اشاره به شهادت حاج حسن ایرلو سفیر ایران در یمن و بزرگداشت آن شهید تصریح کرد: حاج حسن ایرلو از سفرای جهادی و ولایی بود که با کار جهادی توانست، با فراهم کردن زمینه برای کمک‌های مستشاری به نیروهای انصار الله یمن، ضربه سختی بر متجاوزان وارد سازد. 

امام جمعه خرمدره با تحلیل وضعیت فرهنگی کشور و افزایش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی افزود: فیلم ها و سریال های فمینیستی سینما و‌ تلویزیون زن و مرد را در ستیز باهم قرار داده و ساختار مقدس خانواده را در معرض فروپاشی قرار داده است.

وی با تأکید بر لزوم جدیت مسئولان در حفظ محیط زیست گفت: شکار و فروش پرندگان مهاجر و سایر حیوانات کمیاب با قیمت‌های نجومی و تهیه غذای لاکچری، خیانت به سرمایه ملی کشور بوده و لازم است عاملان و مسببان به عنوان خائنین به کشور محاکمه شوند.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-12-26 18:07:14

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا