مازندران

ائمه جمعه مازندران در خطبه‌های نماز جمعه چه گفتند|تفکر بسیجی علت شکست ناپذیری کشورمان است/لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان محمودآباد،حجت‌الاسلام غلامرضا کاوه امام جمعه موقت محمودآباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: رقم خوردن تفکر و اندیشه عنوان بسیج از درون ذهن امام(ره) و تبلور آن در قلم حضرت آقا نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی گفت: هیچ کس گمان نمی‌کرد همین اندیشه و روحیه مقاومت و ایستادگی از مرزهای سرزمینی ایران به اقصی نقاط عالم اسلام صادر شود مثل حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، انصارالله یمن، حماس در فلسطین و جبهه مقاومت در سوریه حاصل همین اندیشه است.

کاوه خاطر نشان کرد: علت شکست‌ناپذیری ما امروز همین تفکر بسیجی است البته این اندیشه و تفکر دارای مبانی و مولفه‌هایی است که مهمترین آنها خدامحوری، ولایتمداری، حق‌گویی، تکلیف‌گرایی، ایثار و فداکاری، آرمان‌خواهی که بایستی این تفکر گسترش یابد.

امام جمعه موقت محمودآباد عنوان کرد: آنچه نظام سلطه و خاصه آمریکا و اسرائیل را در منطقه نگران و در واقع زمین‌گیر کرده همین اندیشه بسیجی است و علت ورود بسیج در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و علمی به‌خاطر رسالت بسیج بوده که از روزهای نخستین دفاع از انقلاب اسلامی در برابر هر نوع تهدید اعم از سخت،نیمه سخت،جنگ نرم کمک به عمق بخشی انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در هر برهه از تاریخ انقلاب که کشور با تهدید خاصی روبرو می‌شود، بسیج نیز به‌عنوان یک نیروی مردمی یک بازوی کمکی به دستگاه‌های متولی در آن عرصه کمک می‌کرد.

کاوه یادآور شد: بنابراین در دوران دفاع مقدس در عرصه نظامی، در دوران پس از دفاع در عرصه سازندگی، در دوران جنگ نرم و ناتوی فرهنگی در عرصه فرهنگی و اجتماعی و در فتنه‌ها و بزنگاه‌های سیاسی در عرصه بصیرتی و روشنگری و در دوران بیماری کرونا در عرصه کمک به بهداشت و درمان ورودهای موفقیت‌آمیزی داشته است.

 

این مسؤول تاکید کرد: از موضوعات مهم در امر بسیج جامعیت بسیج است یعنی بسیج متعلق به هیچ حزب و گروهی و طبقه و دسته خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است.

وی در پایان گفت: اکنون پنج سال از مقابله با حقوق‌های نجومی می‌گذرد  دولت سابق چندان اعتقادی در برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت ولی اکنون که قوای سه‌گانه با همفکری منادی مقابله با فساد هستند باید گام مهم را در مقابله با این پدیده زشت بردارند و این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی و مجلس انقلابی و قوه قضائیه انقلابی است.

بسیج الگوی عدالت‌خواهان جهان است

امام جمعه چالوس با بیان اینکه امروز بسیج با عملکرد  مناسب و ساختار مردمی  دارد، گفت:  بسیج امروز نسخه شفابخش در بین آزادی‌خواهان و عدالت خواهان جهان و الگوی بسیاری از کشورها است.

حجت الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه چالوس نیز در خطبه امروز نماز جمعه چالوس ضمن گرامی‌داشت یاد شهید فخری زاده، اظهار کرد: راه شهیدان باید سر لوحه ما قرار گیرد، هفته بسیج یادآور رشادت‌های بسیجیان در دوران دفاع مقدس و در طول سال‌های دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج بزرگترین ساختار مردمی را دارد، افزود: بسیج امروز نسخه شفابخش در بین آزادی‌خواهان و عدالت خواهان جهان و الگوی بسیاری از کشورها است.
امام جمعه چالوس تصریح کرد: نماز جمعه کانون تجمع همه ظرفیت‌های موجود در جامعه و نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است.

این مسؤول بیان کرد: نماز جمعه محور وحدت و نقطه اتصال همه ظرفیت‌های فرهنگی و امام جمعه، امام جمعه وحدت است.

موسوی اضافه کرد: امام جمعه بعنوان زبان گویای مردم و نظام اسلامی در همه عرصه‌های فرهنگی و سیاسی باید ورود منطقی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب محور وحدت و اتحاد بین جامعه خواهم بود و در کنار مردم و مسؤولین در رفع مشکلات شهرستان خواهم بود.

امام جمعه چالوس در ادامه بیان کرد: تکریم ارزش‌ها و اصالت دادن به فعالیت‌های مذهبی و دینی و کمک به برنامه های‌مناسبتی و برگزاری مستمر یادواره‌های شهدا از وظایف نهاد نماز جمعه است.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا