مازندران

ائمه جمعه محور وحدت هستند/حجت‌الاسلام «موسوی» امام جمعه چالوس شد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان چالوس، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور مسؤولان شهرستانی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از زحمات حجت‌الاسلام سیداحمد جباری تقدیر و حجت‌الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه سابق محمودآباد به‌عنوان امام جمعه جدید چالوس معارفه شد.

*امام جمعه جدید چالوس، تابع ولایت و سرباز نظام است
 قلعه، نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در جلسه معارفه امام جمعه شهرستان جدید چالوس، گفت: امام جمعه جدید چالوس، فردی انقلابی، تابع ولایت و سرباز نظام است.

وی با بیان اینکه امام جمعه چالوس تابع ولایت و سرباز نظام و انسانی انقلابی است، افزود: موسوی، امام جمعه جدید چالوس تقریبا یک هزار و۳۰۰ نماز جمعه و ۲هزار و ۶۰۰ خطبه خوانده است و فردی با تجربه برای شهرستان چالوس انتخاب شده است.

این مسؤول تصریح کرد: تواضع و فروتنی امام جمعه جدید چالوس از ویژگی های بارز ایشان بوده و در هر جایی که امام جمعه بوده، موفق عمل کرده است.

نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه ائمه جمعه محور وحدت هستند و تلاش می کنند، بتوانند در جذب حداکثری در نماز جمعه تلاش و در کنار مسؤولان باشند، گفت: یکی دیگر از تکالیف مهم ائمه جمعه هدایتگری و راهبری فرهنگی، سیاسی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه نهادهای فرهنگی و مذهبی و فعالین دینی باید به امام‌جمعه نگاه کنند، خاطرنشان کرد: امام‌جمعه، امام شهر و منطقه بوده و از جانب ولی امر جامعه اسلامی منصوب شده است.

 قلعه با بیان اینکه باید اشکالات و ایرادات به‌صورت محترمانه بیان شود، اضافه کرد: در مجموع لازم است همه فعالان و نهادهای فرهنگی و دینی به انگشت اشاره امام‌جمعه نگاه کنند تا فرهنگ جامعه بالنده‌تر شود.

نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به نقش حمایتی ائمه جمعه در مشکلات جامعه و استان و شهرستان، اظهار کرد: ائمه جمعه با بسیج مردم و به‌صورت جهادی به صحنه آمده تا مشکلات حل شود و تاکنون نیز همیشه دوشادوش مسئولان در راستای رفع گرفتاری و مشکلات مردم گام برداشته‌اند.

 

*همراهی و همکاری با ائمه جمعه وظایف دستگاه‌های اداری است

سید رسول حسینی، فرماندار چالوس در جلسه معارفه امام جمعه شهرستان جدید چالوس اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات یاور سکان‌دار کشتی نظام هستند و وقتی سنگر نماز جمعه گرم و پرشور باشد نظام از مسیر خود منحرف نشده و حرکت آن در راستای حصول به اهداف عالیه تداوم می‌یابد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مرکز وحدت است، افزود: ائمه جمعه همواره تلاش بر وحدت در جامعه دارند.

فرماندار چالوس تصریح کرد: از زحمات و تلاش آقای جباری در مدتی که امام جمعه چالوس بودند تشکر می کنم و انصافا همواره همراه ما بودند.

 حسینی خاطرنشان کرد: به  موسوی هم خیر مقدم می گویم و زمانی که ایشان امام جمعه کلاردشت بوده خاطرات خوبی از ایشان در منطقه نقل شده است و در هر منطقه ای هم بوده همراه و محور وحدت بوده است.

 

*نماز جمعه قرارگاه فرهنگی کشور در طول انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام سیدداوود موسوی،امام جمعه جدید چالوس نیز در این مراسم اظهار کرد: افتخار من این است به‌عنوان یک بسیجی کوچک در آغاز هفته بسیج به‌عنوان امام جمعه شهرستان چالوس معارفه شدم.

وی افزود: از نظر فرهنگی و اجتماعی شهرستان محمودآباد و شهرستان چالوس نزدیک به هم هستند و امروز افتخار خدمت در شهرستان چالوس را دارم.

امام جمعه جدید چالوس تصریح کرد: من در ۲۶ سال خدمت در سنگر امام جمعه در شهرستان چالوس که به فرموده مقام معظم رهبری چالوس قدمگاه ۲۱هزار شهید گیلان و مازندران  و شهری که چهار شهید مدافع حرم تقدیم کرده است، بعنوان امام جمعه توسط شورای سیاستگذاری معارفه می شوم.

این مسؤول اضافه کرد: جایگاه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی در انقلاب  و حامی خدمتگزاران بوده است و امامان جمعه به تبعیت از رهبر معظم انقلاب خدمات را برجسته می‌کند.

حجت الاسلام موسوی گفت: من در کنار مردم از خدمات و تلاش صادقانه مدیران تشکر می‌کنم و همواره پیگیر مشکلات و دغدغه‌های مردم خواهم بود.

وی گفت: برای مدیریت امور فرهنگی و حمایت‌های عرصه فرهنگی دفتر امام جمعه برای همه باز است.

امام جمعه چالوس بیان کرد: امروز کسب رضایت مردم اساسی‌ترین‌ وظایف در این دوران اساسی است و بنده با تمام ظرفیت و اعتبار آبروی خودم را برای مدیرانی که انقلابی، جهادی و برای رفع مشکل هستند، می‌گذارم.

وی گفت: بر این باورم امام جمعه، امام اتحاد، برادری انسجام و وحدت و در دفاع از همه ارزش‌های دینی و اسلامی است و نگاه بنده این است اصل برای ما کرامت مردم است.

گفتنی است حجت‌الاسلام سیداحمد جباری امام جمعه سابق چالوس نیز به‌عنوان امام جمعه محمودآباد منصوب شد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا