زنجان

ابتلای ۱۰۸ هزار و ۵۹۴ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۰ هزار و ۵۳۲ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۷۰۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۹۸ هزار و ۶۲ مورد بوده است که ۵۹۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۰۸ هزار و ۵۹۵ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۸ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۹ هزار و ۹۲۱ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان پایین آمده است

استاندار زنجان گفت: با رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توان پیک‌ پنجم کرونا را کنترل و مدیریت کرد؛ بنابراین با ادامه این روند شاهد فاجعه‌ بزرگی در استان زنجان خواهیم بود.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه مشکل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال همچنان در استان زنجان حل نشده است، اظهار کرد: از ۳۶ منطقه شهرستان زنجان در ۱۶ منطقه در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال با مشکل مواجه هستیم که باید مشکلات موجود هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی با بیان اینکه پیک‌ پنجم بیماری کرونا حدود ۴۵ روز به طول می‌انجامد،؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود، تصریح کرد: امسال باید از کارگران بومی استفاده شود و فرماندار شهرستان ابهر باید در این زمینه کنترل‌های لازم را داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم نباید در تعطیلات رفتارهای پرخطری مانند مسافرت، شرکت در مراسم و تجمعات، تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها و غیره را داشته باشند، افزود: مردم باید خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی حافظ و نگهبان سلامتی خود باشند.

وی در رابطه با بازگشایی دانشگاه‌های استان زنجان، خاطرنشان کرد: باید جلساتی با حضور همه روسای دانشگاه‌های استان برگزار شود تا با انجام اقدامات مورد نیاز به زودی شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا