Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اتحادیه اروپا در مرز روسیه انبار هسته‌ای ایجاد می‌کند - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

اتحادیه اروپا در مرز روسیه انبار هسته‌ای ایجاد می‌کند

اتحادیه اروپا در مرز روسیه انبار هسته‌ای ایجاد می‌کند

«یانتس لنارچیچ» کمیسیونر مدیریت بحران اروپا گفت که جنگ در اوکراین «نیاز» به راه‌اندازی این انبار را تأیید می‌کند؛ انباری که به گفته او «شبکه ایمنی قابل توجهی را برای اتحادیه اروپا فراهم می‌کند که امکان واکنش سریع و هماهنگ در سطح این اتحادیه را به وجود می‌آورد.»

به گزارش یورونیوز، این انبار شامل «اقدامات متقابل پزشکی حیاتی»، از جمله «واکسن‌ها و پادزهرها، دستگاه‌های پزشکی و تجهیزات واکنش میدانی» مورد نیاز برای پاسخ به «حوادث بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای» خواهد بود.

به لحاظ تئوری، این مرکز باید بتواند ظرف ۱۲ ساعت از زمانی که عضو آسیب‌دیده پیشنهاد کمک اتحادیه اروپا را پذیرفت، تدارکات را ارسال کند. بروکسل بودجه ۲۴۲ میلیون یورویی (۲۶۱ میلیون دلاری) را برای این برنامه تصویب کرده و هدف آن این است که این انبار تا سال ۲۰۲۴ برای استفاده آماده شود.

«کریم پلتونن» مدیر سازمان ایمنی هسته‌ای رادیواکتیو فنلاند به یورونیوز گفت: «کشورها ظرفیت اندازه‌گیری و منابع کارشناسی کافی برای واکنش به حوادث تشعشعی در مقیاس بزرگ را ندارند.»

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند، هدف آنها این است که اطمینان حاصل کنند که توانایی‌ها و تیم‌های واکنش می‌توانند در هر نقطه از این قاره مستقر شوند.

وزیر کشور فنلاند هم گفت: «در حالی که مکان‌یابی انبار در فنلاند که ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد، ممکن است در این زمینه گیج‌کننده به نظر برسد، این امر اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد «به انواع مختلف تهدیدات، به‌ویژه در شمال اروپا و منطقه دریای بالتیک واکنش نشان دهد.»

فنلاند که مدت‌ها سیاست بی‌طرفی در پیش گرفته بود، در سال ۱۹۹۵ به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و سال گذشته برای عضویت در ناتو درخواست داد. مقامات هلسینکی در کنار ورشو و کشورهای بالتیک استونی، لتونی و لیتوانی به شدت از کی‌یف در جنگ با مسکو حمایت کرده‌اند.

ادعاهای برخی از سیاستمداران غربی مبنی بر تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین، از طرف کرملین به عنوان «اخبار جعلی» محکوم شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه توضیح داده که مسکو تنها در واکنش به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا سایر سلاح‌های کشتار جمعی علیه روسیه یا متحدانش از تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا