کردستان

اجرای رزمایش احسان دانشجویی جمعیت جهادگران و بسیجیان گام دومی در دانشگاه کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه کردستان در رزمایش احسان دانشجویی جمعیت جهادگران و بسیجیان گام دومی دانشگاه کردستان با بیان اینکه در روایت فرمود بعد از ایمان به خدا موثرترین چیز کمک رسانی به برادران دینی است، اظهار کرد: در راستای کار جهادی هر کجا کمکی بتوانیم انجام دهیم دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم کردستان مردمانی اصیل، فهیم، مودب هستند اما متاسفانه از نظر زیر ساخت‌های اقتصادی و شاخص‌های بهره‌مندی تقریبا غالب مناطق کردستان ضعیف هستند.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه کردستان با تاکید براینکه خدمت به مردم کردستان اجر مضاعف دارد، عنوان کرد: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند «خدمت در کردستان با جاهای دیگر خیلی تفاوت دارد خدمت‌رسانی به مردم مخصوصا در این منطقه واقعا ارزش فوق‌العاده‌ای دارد».

وی اضافه کرد: ارتباط‌های خوبی که ستاد اجرایی با مراکز علمی علی‌الخصوص تشکل‌های انقلابی گرفته است اتفاق خیلی خوبی است که امیدواریم تداوم یابد و تقویت شود.

فرهنگیان اذعان کرد:‌در کنار همه این‌ها آن چیز که مهم است خرد جمعی است آن هم زمانی که هدف مشترک باشد.

وی با بیان اینکه قصد همه ما پیشبرد انقلاب است، گفت: باید مردم خدمات انقلاب را به خوبی لمس کنند این مهم اعتماد جامعه را به نظام بیشتر می‌کند و موجب نشاط‌آفرینی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهنگیان اضافه کرد: نهاد نمایندگی دانشگاه کردستان برای پیش برد کارهای انقلابی مخصوصا کارهایی از این دست که نفع آن به توده مردم می‌رسد تمام قد حاضر به انجام وظیفه است.

احصا مشکلات و برنامه‌ریزی برای حل آنها دغدغه جهادگران است

سجاد مرتضی‌پور، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و عضو شورای مدیریت جمعیت جهادگران و بسیجیان گام دومی هم در این برنامه اظهار کرد:‌ در پرتو گام دوم انقلاب، دو محور مهم، بهره بردن از ظرفیت‌های استفاده نشده نظام هست و دیگری حضور جوانان انقلابی متعهد.

وی تصریح کرد: دانشجویان و جوانان به عنوان مجموعه‌های خودجوش مردمی باید نقش حلقه‌های میانی در منظومه فکری تمدن‌ساز رهبری را ایفا نمایند و پیشران حرکت‌ها و فعالیت‌های تمدن ساز شوند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و عضو شورای مدیریت جمعیت جهادگران و بسیجیان گام دومی خاطرنشان کرد:‌گروه‌های جهادی یکی از اقدامات و فعالیت‌های موثری است که هدف وجود حلقه‌های میانی را به وضوح در آن خواهیم دید.

وی افزود:‌ فعالیت‌های جهادی از بعد دیگر با ایجاد دغدغه در جهادگران برای احصا مشکلات و برنامه‌ریزی برای حل و برنامه‌ریزی برای حل أن، باعث خودسازی و توفیق خدمت‌گزاری جهادگران می‌شود.

مرتضی‌پور اضافه کرد:‌در رزمایش فعلی احسان دانشجویی، حدود ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از یکصد میلیون تومان با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توسط گروه‌های جهادی دانشجویی تهیه شد و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی دیگر اقشار در میان نیازمندان استان کردستان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکات توزیع بسته‌های معیشتی، پیوست فرهنگی رسانه‌ای آن است که بسیار مهم و ضروری بود که توجه ویژه‌تری را نیاز دارد  و در فعالیت‌های قبلی نیز تجربه شده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و عضو شورای مدیریت جمعیت جهادگران و بسیجیان گام دومی عنوان کرد:‌ از دیگر فعالیت‌های همین جمع، همکاری در پویش احسان غدیر بنیاد احسان جهت توزیع لوازم التحریر در میان دانش‌آموزان بوده است.

وی اضافه کرد: در پویش احسان غدیر، گروه‌های جهادی دانشجویی دانشگاه کردستان، با حمایت بنیاد احسان و مساعدت خیرین و دانشگاهیان، ۴۰۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در مناطق حاشیه‌ای سنندج توزیع نمود.

ستاد اجرایی فرمان امام بازوی توانمند برای تحقق اهداف انقلاب است

 حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام هم در این مراسم اظهار کرد:‌ میزان موفقیت ما به اندازه داشته‌ها و امکانات ما نیست به اندازه میزان توکل به خداست.

وی عنوان کرد:‌ ما به این اعتقاد داریم که رکن اصلی در کارهای جهادی ایمان و توکل به خداوند متعال است نه میزان داشته‌ها و هر چقدر برای خداوند قدم برداریم خداوند اسباب را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، ستاد اجرایی را به عنوان یک بازوی توانمند برای تحقق اهداف انقلاب معرفی کرد و گفت:  بحث بنیاد ۱۵ خردادی که امروز در دانشگاه کردستان خوابگاه ۵۲ میلیاردی را به استان کردستان هدیه کرد از نظر امکانات در غرب کشور بی‌نظیر است.

وی در ادامه در مورد گروه‌های جهادی و مجموعه احسان به عنوان یک مجموعه پیشران و خدمتگزار عنوان کرد: ما باید تقویت کننده جریان‌هایی باشیم که می‌خواهند در بستر اجتماعی فعالیت کنند.

حیدری‌کبیر افزود: آن چیزی که در حال حاضر اتفاق افتاده است بسته‌ای معیشتی است که از طریق گروه‌های جهادی توزیع می‌شود ولی این حداقل‌ترین کار است.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی که می‌خواهند در تراز انقلاب باشند باید فراتر از این حرکت کنند و بسترهای جدیدی را معرفی نمایند و صرفا به ظرفیت‌های ستاد اجرایی که در اختیار آنهاست برای کمک به نیازمندان اکتفا نکنند.

سمیعی‌فر مسئول حراست دانشگاه کردستان هم در راستای اقدامات جهادی که دانشجویان در ایام کرونا انجام داده‌اند، گفت: دانشجویان تشکل‌های بسیج و جامعه اسلامی دانشجویان آن زمانی که سایر کانون‌ها و تشکل‌های دیگر تعطیل بوده‌اند از خانه و زندگی خود زدند و دلسوزانه کار کردند و بسته‌های بهداشتی و معیشتی تهیه کردند البته مسئولین، اساتید و کارکنان هم حمایت و پشتیبانی از حرکت این دانشجویان کردند.

وی گفت: در بحث آسیب‌شناسی‌های استان اگر زحمات ستاد اجرایی و گروه‌های جهادی بیاید و در کنار کار علمی اعضای هیات علمی دانشگاه قرار بگیرد و از تجربه آن‌ها هم استفاده شود آمایش‌های دقیق‌تری صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا