مازندران

اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سگ‌گردانی در مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، جلسه بررسی وضعیت عفاف و حجاب در اماکن، تفرجگاه و اصناف مازندران در محل دفتر دادستان مرکز استان برگزار شد.

مهرداد محمدی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران در ابتدای جلسه، اظهار کرد: برای رعایت بحث عفاف و حجاب در اماکن عمومی نیاز به حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی تصریح کرد: اقداماتی در نیروی انتظامی در دست اقدام است اما انتظار حمایت از سایر دستگاه‌های اجرایی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، خاطرنشان کرد: جلوگیری از سگ‌گردانی و بی‌حجابی در استان نیاز به همکاری جدی است.

وی ادامه داد: نظارت بر گیم‌نت‌ها نیاز به بازنگری دارد که نظارت بر این امکان و نحوه صدور مجوز باید بررسی شود، انتظار داریم که بازرسان سازمان صمت و اتحادیه‌ها در نظارت‌ها جدی‌تر عمل کنند.

محمدی در ارتباط با وضعیت تکدی‌گری و مشکلاتی که در استان وجود دارد، افزود: مشکلات عمده در عصرها جدی است، بهزیستی در این زمینه وظیفه دارد و انتظار است که با شهرداری‌ها در این زمینه رایزنی‌های لازم انجام شود.

*روند رو به افزایش سگ‌گردانی در مازندران

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران، گفت: سگ گردانی در مازندران به ویژه در مرکز استان رو به افزایش است.

رجبی اظهار کرد: بررسی روند عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی به صورت هر دوماه یک بار در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی از ادارات و نهادها بر اساس رتبه بندی تعیین شده ما قرار نداشتند که به مسؤولان این ادارات و نهادها گزارش دادیم.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت سگ گردانی در سطح مرکز مازندران،گفت:به دلیل گران بودن سگ‌های تزئینی نیاز است که افرادی که برای این موضوع تعیین می‌شوند، مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه برخی مواقع قیمت یک سگ تزئینی حدود ۳۰ میلیون تومان تعیین می‌شود، افزود: اگر در حین انتقال و یا نگهداری سگ مشکلی برای افراد ضابطان ما ایجاد شود ممکن است صاحب سگ علیه ضابطان اعلام جرم کرده و مامور ما مجبور به پرداخت خسارت شود به همین دلیل نیاز به حمایت جدی داریم.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه روند سگ گردانی در مازندران به ویژه در ساری رو به افزایش است، افزود: حساسیت‌ها باید به صورت مصوبه و صورت ضابطه‌مند عمل کنیم که برای اجرای این طرح نیاز داریم که هماهنگی بین شهرداری‌های شهرستان ساری انجام شود و یک برنامه منسجم و مناسبی در این زمینه تهیه، تدوین و اجرا شود.

حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران با اعلام اینکه در مازندران ۳ میلیون واحد صنفی فعال است، گفت: دریافت استعلام از ۳۹ دستگاه اجرایی برای ایجاد یک واحد صنفی به نظر می‌رسد یک چالش جدی برای مردم است و باید تلاش کنیم که بروکراسی اداری در استان کاهش دهیم.

در ادامه هاشمی با انتقاد از اینکه سگ گردانی روز به روز در جامعه رو به پیشرفت است، گفت: قوانین و مصوبات نیاز به ضمانت اجرایی دارد.

وی خواستار تشکیل شورای مشاوران امر به معروف و نهی از منکر در استان مازندران شد.

مسؤول بازرسی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در ارتباط با فعالیت‌های دوربین بسته نظارتی در شهرداری‌ها، گفت: بسیاری از این دوربین‌ها خراب بوده و اصلا کار نمی‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا