مازندران

اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار استاندار جدید مازندران باشد

به گزاش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری اظهار کرد: همه شما نمازگزاران و مردم را  به تقوا، پارسایی، دینداری، رعایت حلال و حرام، امانت و صداقت که از آموزه‌های دین ما هستند سفارش و توصیه می‌کنم.

وی گفت: خدا را شاکریم که ما را به پاکی‌ها، خوبی‌ها، ایمان و تقوا راهنمایی کرده است و در این مسیر راهنمایانی برای ما فرستاده که واقعا شبانه‌روز شکر نعمت‌های هدایت، ایمان و اسلام بخواهیم به‌جای بگذاریم باز هم قطعا نمی‌توانیم؛ علاوه بر اینکه صدها نعمت‌های خرد و کلان در زندگی ما موج می‌زند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت هدایت الهی، بیان کرد: باید بدانیم هدایت الهی خاموش‌شدنی نیست،  در کنار زمینی شدن و زمینی ماندن نور خدا و هدایت الهی این ویژگی را دارد که همیشه برتر است؛ اگر هدایت الهی را بپذیریم هیچ‌گاه زمین نمی‌خوریم و سقوط نمی‌کنیم و از اوج عزت به ذلت در نمی‌افتیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه هدایت الهی دستگیره محکم عروه‌الوثقی است که سستی ندارد، تصریح کرد: به این دستگیره محکم باید بچسبیم در مقابل هدایت الهی، دلالت یا ذلالت شیطانی است، همانند کشورهای استکباری، اما هدایت الهی به انسان رافت می‌بخشد که تفاوت بین این دو آشکار است و نباید به جای دلالت‌های شیطانی اشتباه کنیم و به این سمت برویم و راهنمایی الهی را از دست دهیم. 

محمدی‌لائینی با بیان اینکه کمال مقصد هدایت الهی است و باید به سمت هدایت خدا برویم، اظهار کرد:  الان داستان فضای مجازی فلاش‌ها به سمت خواسته‌های شیطانی بسیار زیاد است، اما به سمت هدایت الهی کم است، پس ما داریم در این زمینه کم‌کاری کنیم و باید در زمینه راهنمایی مردم در مسیر هدایت الهی اهتمام کنیم.

خطیب نمازجمعه ساری با اشاره به برگزاری مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید روز گذشته در مازندران، اظهار کرد: از تلاش استاندار سابق باید تشکر کرد، حسین‌زادگان مرد کار و تلاش و میدانی بودند که جای تقدیر دارد و پست نگهبانی و نگهداری را به عزیز دیگری سیدمحمود حسینی‌پور با سوابق درخشان تحویل دادند که آرزوی توفیق در عرصه خدمت داریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه استانداران مازندران عرایض مفصلی داشتم متاسفانه یکی از خبرگزاری‌های محلی استانی و یکی از خبرگزاری‌های ملی تیترهای بد را انتخاب کردند از چند جمله که با هم فاصله داشت و این جمله در فضای دیگر و آن جمله در فضای دیگری کنار همدیگر قرار دادند ترکیب بسیار ناپسندی درست شد، انتظار داریم خبرگزاری‌ها، صداوسیما و رسانه‌ها اینها حواس‌شان جمع باشد درست گزارش کنند.

وی افزود: البته نمی‌دانم صدا و سیما چقدر مراسم روز گذشته را درست پوشش داد یا صحبت‌ها را پوشش نداد ولی فکر نمی‌کنم به آن شکل پوشش داده شده باشد شب گذشته قسمتی از سخنان نیم ساعته ما را حدود ۱۰ دقیقه پخش کردند که خلاصه‌گیری چندان گویا و چندان فنی نبوده است وقتی مراسم تغییر استاندار برگزار می‌شود حرف‌های اساسی گفته می‌شود این همه برنامه‌های چند فایده در زمان کوتاهی خلاصه شود مردم باید در جریان قرار بگیرند که در مراسم تودیع و معارفه چه مسائلی گفته شده است بالاخره نیاز به توجه دارد.

محمدی‌لائینی گفت: استاندار جدید که امروز در نماز جمعه حضور دارند و در صف سوم نشستند و نخواستند صف اول بیایند انشالله امروز نماز جمعه اول و آخرشان نباشد حاجی حاجی مکه باز هم نماز جمعه ایشان را ببینیم، استاندار جدید فرمایش‌های مهمی داشتند بنده هم در تاکید فرمایش‌های آنان تاکید می‌کنم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش پررنگ رسانه‌ها و ایفای نقش در راستای اطلاع‌رسانی درست، گفت: در تاکید بر سخنان استاندار جدید مازندران، توصیه بر رویکرد و نگاه فعلی درونی ما،رویکرد اقتصادی، عمران و آبادانی، مساله معیشت، اشتغال جوانان، رفع موانع تولید است فعلا این نگاه باید باشد.

خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد: اگر تمام مسؤولان از تولیدات داخل استفاده کنند این مهم موجب افزایش کیفیت داخل می‌شود.

وی با تاکید بر پیوست جوان‌گرایی و تقویت جریان انقلابی، یادآور شد: دشمنان حتی برای دانش‌آموزان نخبه ما آغوش باز کرده‌اند درحالی‌که ما هل‌شان می‌دهیم و آنها با آغوزش باز نخبگان ما را پذیرش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام مهم، ارائه طرح‌های کلان با ایجاد تحول و رفع گره اساسی مازندران را به استاندار جدید تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان در هر موقعیت و مقام نیاز به توصیه و نصیحت دارد، اظهار کرد: به‌مناسبت یک‌شنبه سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری (ع) روایت ایشان مبنی بر ذکر زبانی و قلبی تاکید شده است.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه سه‌شنبه آینده سالروز ارتحال بانوی بزرگوار حضرت معصومه (س)، بانویی که بارگاهش پناهگاه معنوی ماست، افزود: در جوار بارگاه ایشان حوزه علمیه‌ای شکل گرفته که آثار و برکاتش شمردنی و تمام شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد:  امروز سالروز سردار شهید تهرانی‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران است، امروز سردار تهرانی‌مقدم‌ها، سرداران سازندگی بنیان امنیت و دفاع این مملکت بودند و هستند که نقش بسیاز برجسته آنان را نمی‌توان فراموش کرد؛ به‌طوری‌که مقام معظم رهبری فرمودند: “تهرانی‌مقدم سراپا اخلاص بود”.

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه سالروز ارتحال علامه محمدتقی جعفری که شنبه آینده روز بزرگداشت علامه طباطبایی که از بهترین آثارش تفسیر بسیار باارزش المیزان در ۲۰ جلد عربی است، گفت: به همین دلیل آن روز به‌عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی نامگذاری کردند و فرمودند کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده‌ها و گنجینه بزرگترین ثروت‌های بشری یعنی دانش و تحقیق بوده؛ به این معنا که کتاب مادر تمدن‌ها و نیز عصاره آنها است و باید مساله کتاب و کتاب‌خوانی را جدی بگیریم.

محمدی لائینی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: یکی از بهترین اقدامات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اثر ماندگاری به همراه داشته قانون اساسی است که عصاره و نتیجه زحمت اهل بیت، علما و شهدا است.

وی با اعلام اینکه روز جهانی دیابت بوده، یکی از بیماری‌هایی که در کشور ما رواج دارد، تصریح کرد: باید رعایت مسائل تغذیه‌ای و بهداشتی  به‌ویژه در روزهای کرونا بیشتر باید توجه قرا گرفته؛ درست است واکسیناسیون انجام شده ولی نباید به واکسیناسیون بسنده کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا