فارس

احداث مجتمع‌های خیرساز در راستای صلح و سازش پرونده‌های قضایی/ هزار پرونده طلاق در کازرون منتج به صلح شد

به گزارش برگزیده های ایران از کازرون، حجت الاسلام مصطفی انصاری فرد در نخستین همایش حامیان امنیت با موضوع نقش بسیج در پیشگیری از وقوع جرم، ضمن تبریک هفته بسیج گفت:  بسیج، عرصه ای بی بدیل و یک نیروی مردمی می باشد و مردم بسیج را از خودشان می دانند.

وی با اشاره به اقدامات امنیت آفرین صورت گرفته توسط دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی شهرستان و نقش موثر بسیج در همه برنامه ها، بیان نمود: بسیج باید نقش هم مطالبه گری داشته باشد و هم نقش سوت زنی و همین امر می تواند کمک موثری به پیشگیری و کاهش جرائم باشد.

این مسئول قضایی، ضمن تشریح آمار صلح و سازشهای صورت گرفته در دستگاه قضایی اعلام کرد: تاکنون ۱۳ فقره پرونده قتل مربوط به سالهای قبل، منتج به صلح و سازش شده که در ازای چند فقره از این رضایت ها، توانستیم چند پایگاه اورژانس، حسینیه و مجتمع خیرساز را کلنگ زنی یا احداث نماییم.

انصاری فرد اظهار داشت: در واحد مصلحین قرآنی نیز تاکنون بیش از  هزار پرونده طلاق منتج به صلح و سازش شده و هر روز در دادگستری ۵ پرونده به صلح و سازش ختم می شود که این روند در سطح استان و کشور امری کم نظیر می باشد.

رئیس دادگستری کازرون در خصوص نقش بسیج هم بیان نمود: بسیجیان می توانند در مبحث پیشگیری از وقوع جرم، با اقدامات خود از بسیاری از جرائم پیشگیری کنند.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون نیز در این مراسم به جمع بندی فعالیت های بسیج  پرداخت و گفت: همه مردم ایران اسلامی، بسیجی هستند و در بسیج هیچ کس رئیس نیست .

سرهنگ توکل ادامه داد: مسئله رئیس و مرئوسی در بسیج اصلا معنا و مفهومی ندارد و تفکر بسیجی و عمل انقلابی، ملاک عمل است.

وی همچنین به خدمات بسیج در همه ماموریت ها، تحقق محلات اسلامی، نا امن نمودن محیط برای مجرمین و متخلفین توسط بسیج، گشت بسیج محله محور، ظرفیت گروه های جهادی بسیج، ظرفیت ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا